اتاق اصناف اهواز به وظیفه نظارتی خود عمل نمی کند

هورنیوز – مهرداد شریفی چهارشنبه در شورای اداری شهرستان اهواز با بیان اینکه در هفته گذشته بالغ بر پنج تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در سطح اهواز جمع آوری شد، اظهارداشت: مردم با مشکلات شدید معیشتی و مالی رو به رو شده اند و به همین خاطر به سمت خرید مواد غذایی ارزان و بی کیفیت می روند.

وی ادامه داد: در این شرایط نیاز است که نهادها و دستگاه های مربوطه به وظایف خود عمل کنند و در این رابطه باید این سوال را پرسید که جایگاه اتاق اصناف کجا است و چرا در قبال هزینه ای که از واحدهای صنفی دریافت می کند به تعهدات و وظایف خود عمل نمی کند.

این عضو شورای اداری شهرستان اهواز با تاکید بر اینکه اتاق اصناف متولی بازار است، بیان داشت: این اتاق و اتحادیه زیر مجموعه آن به وظیفه نظارتی خود عمل نمی کنند.

وجود ۴۰۰ قهوه خانه غیرمجاز در اهواز
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ قهوه خانه غیرمجاز با وی آی پی های مخصوص در سطح شهر فعال هستند، گفت: در این واحدها انواع مشروبات الکلی و قرص های روان گردان عرضه می شود.

شریفی یادآور شد: برخورد با این واحدها باید به یک اولویت در بین دستگاه های شهرستان تبدیل شود و از روند رو به رشد آنها جلوگیری کرد.

 زنگ هشدار در عین ۲ به صدا درآمد
این مقام مسئول در مرکز بهداشت غرب اهواز همچنین با اشاره به کیفیت آب شرب و نحوه دفع فاضلاب در این شهرستان ، عنوان کرد: ما نگرانی‌ هایی در حوزه آب و فاضلاب داریم و در این بین باید یادآور شد که زنگ هشدار بخاطر وضعیت فاضلاب در منطقه عین ۲ به صدا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه مردم از این وضعیت به هیچ وجه رضایت ندارند، گفت: این منطقه نیاز به رسیدگی فوری دارد و با توجه به اینکه به فصل گرما نزدیک می شویم نیاز است اقدامات پیشگیرانه ای در این منطقه صورت بگیرد.

شریفی در خصوص وجود آب های سطحی در منطقه کیانشهر اهواز نیز اظهارداشت: هفت میلیون متر مکعب آب اطراف این منطق را فراگرفته است که منشاء بیماری های پوستی در فصل تابستان خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز خطاب به اعضای شورای سلامت این شهرستان بیان داشت: قبل از اینکه این شرایط مشکلات جدی را برای ساکنان به وجود بیاورد باید اقدامات لازم اعمال شوند.

آبفا کدورت آب را مدیریت کند
این عضو شورای اداری شهرستان اهواز همچنین از شرکت آب و فاضلاب اهواز خواست تا هرچه زودتر موضوع کدورت آب را مدیریت کند.

وی گفت: افزایش حجم کلر در تصفیه آب منشاء بیماری سرطان است به همین دلیل نیاز است در این زمینه نیز پیگیری های جدی و عملی صورت گیرد.

شریفی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰ روستا در اطرف اهواز از داشتن آب آشامیدنی سالم محروم هستند که نیاز است به منظور جلوگیری از آلودگی های ناشی از آن، آبرسانی به این روستاها از طریق تانکر انجام شود.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/678683کپی شد!
153