موسی‌پور: بلاتکلیفی شهرداری به نفع یک جریان خاص است / فلسفی: شورا مقصر بلاتکلیفی است

هورنیوز – حجت الاسلام جاسم موسی پور و محمد جعفر فلسفی دو عضو شورای شهر اهواز شامگاه ۱۵ دی در یک برنامه تلویزیونی، در رابطه با چالش‌های مدیریت شهری و وضعیت شهردار اهواز، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

موسی پور در این برنامه با انتقاد از بلاتکلیفی و معطل ماندن موضوع ماندن یا رفتن شهردار اهواز، اظهار کرد: شهر با چنین وضعیتی امکان خدمات رسانی و جلب رضایت مردم را ندارد؛ موضوع اصلی شخص کتانباف نیست و برنامه شهری اولویت دارد که باید با قدرت آن را اجرا کرد.

کتانباف بارها استعفا داده است

وی با بیان اینکه با ماندن قانونی و با برنامه شهردار مخالف نیستیم، بلکه با بلاتکلیفی و حاشیه‌سازی مخالفیم، افزود: ما بیشترین حمایت را شهرداری فعلی داشته‌ایم و نباید ناکامی‌ها را صرفا به شورا نسبت داد؛ کتانباف به گفته خود تمایلی به ماندن در شهرداری اهواز ندارد و خود را مناسب این شهر نمی‌داند؛ وی کتبا دو بار و به طور شفاهی چندبار به هر دلیل استعفا داده است؛ برنامه محوری مهم است اما تدوین آن به معنای آن نیست که باید با شهرداری متزلزل به استقبال سال ۹۸ برویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز با تاکید بر ضرورت قانون گرایی، اظهار کرد: کتانباف طبق قانون و طبق نامه وزارت کشور بازنشسته شده است اما چپ و راست برای معلق ماندن این قضیه تلاش کردند.

شورای شهر مقصر بلاتکلیفی شهرداری است

فلسفی نیز با طرح این پرسش که چرا برنامه جامع شهری روی زمین مانده، گفت: اگر شخص محور نیستیم و به دنبال برنامه‌ایم، پس برنامه شهر روی زمین مانده و بر آن تمرکز نکرده‌ایم؟ این ایراد بر ما وارد است؛ ما ایرادهایی به برنامه شهرداری وارد کرده‌ایم و برای اصلاح به دانشگاه ارجاع شد اما تاکنون  از آن برنامه چیزی دست ما را نگرفته است؛ اتفاقا بلاتکلیفی در مورد برنامه از بلاتکلیفی در مورد شخص (شهردار) مهمتر است.

وی افزود: چهارماه است این بحث کناررفتن کتانباف کلید خورده است؟ آیا کتانباف شهر را معطل کرده یا خودمان مقصریم؟ من و رییس شورا و عده ای از دوستان با شهردار دیداری داشتیم و اتفاقا اصرار بر ماندن بوده نه رفتن؛ اینکه شهردار باقی بماند و انتظارات شورای شهر را براورده کند؛ جمع بندی جلسه هم این شد که کتانباف گفت اگر تصمیم اعضای شورا بر کنار رفتن من است و فرد مناسب تری سراغ دارند، وی را انتخاب کنند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه کتانباف تاریخی را برای پایان کار خود تعیین نکرده، گفت: از رئیس شورا خواسته‌ایم که جلسه ای بگذارد تا بحث (ماندن یا رفتن شهردار) را به نقطه مطلوبی برسانیم؛ ایراد آقای موسی پور را رد نمی کنم و هرچه زودتر بتوانیم به نتیجه برسیم بهتر است؛ اگر بتوانیم گزینه ای پیدا کنیم که توانمند، باتجربه و برنامه محور باشد قطعا ابهامی در آن نخواهد بود.

وی افزود: اینکه می‌گوییم شهر بلاتکلیف است، این ایراد متوجه شورای شهر است و اینجا ایرادی متوجه کتانباف نیست؛ وی مهرماه عزم خود را جزم کرد تا از این پس بحث استعفا را مطرح نکند و با قدرت کار کند اما دوستان وارد پروسه‌ای شدند و بحث بازنشستگی را به ناحق مطرح کردند با آنکه می‌دانستند کتانباف مصداق بازنشستگی نیست؛ آنها فضا را از حالت مثبت خارج کردند.

حمایت استاندار از شهردار

فلسفی عنوان کرد: درحالی می‌گویند شهر معطل است و کاری در شهر صورت نمی‌گیرد که استاندار از پروژه‌های شهر بازدید کرده و از کار و فعال بودن پروژه ها صحبت کرده‌ است.

موسی پور نیز در پاسخ به این صحبت فلسفی، عنوان کرد: در مورد اینکه استاندار از فعال بودن شهرداری و پروژه‌ها حرف زده، نکته ای ندارم اما امیدوارم مردم هم راضی باشند؛ مردم اوضاع را می بینند و گذر زمان قضاوت خوبی به ما خواهد داد.

وی افزود: یک سال و نیم از عمر شورای پنجم گذشته و باید در مدت باقی مانده، این دوسال باقی مانده را با گفته‌های این عزیزان نمی توانیم طی کنیم؛ صحنه عمل چه خبر است؟ ۱۳ نفر در قهوه خانه آتش می‌گیرند و کسی عذرخواهی نمی‌کند؛ آب گرفتگی شهر اهواز کل کشور را به هم میریزد اما مشخص نیست صاحب این شهر کیست؟ مردم این ها را می‌بینند و در بازگشت از سفرهای خود به سرعت تغییر در شهرهای دیگر اذعان می‌کنند و با اهواز مقایسه می‌کنند.

وضع فعلی، نقطه امیدی برای یک جریان سیاسی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه کارها در حال انجام است اما سرعت کمی دارند، گفت: خوزستان ضربه بازی‌های سیاسی را می‌خورد  و نباید به شهرداری نگاه سیاسی داشته باشیم؛ فضای بلاتکلیفی در شورای شهر پنجم برای یک جریان سیاسی، نقطه امیدی است و لذا آن را تقویت می‌کنند و متاسفانه اتفاقاتی که نباید بیفتد، می‌افتد.

وی با بیان اینکه اختلاف موجود در بحث شهردار، درون جناحی نیست، عنوان کرد: خیلی شفاف می‌گویم که کتانباف توسط دوستان خارج از جمنا به اهواز دعوت شد؛ بله ما از او حمایت کردیم و معتقدیم وی فردی ارزشی است اما واضح است که الان کدام جریان از وضعیت به‌وجود آمده و شکست شورای پنجم بهره برداری می‌کند.

فارس

https://hoorkhabar.ir/677764کپی شد!
76