بوفه و دخانیات، دو عامل اصلی صدمه به سلامت دانش آموزان

هورنیوز – علی حسین صابری روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: در بیشتر بوفه های مدارس خوزستان غذاهای سرخ کردنی و گوشتی که به سلامت دانش آموزان صدمه می زند عرضه می شود.

وی گفت:فعالیت فیزیکی دانش آموزان در مدارس بسیار ضعیف است و این مشکل در سراسر کشور به ویژه خوزستان به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی بسیار کم است و این موضوع به افزایش وزن و آسیب زدن به سلامت دانش آموزان تاثیر زیادی دارد.

صابری همچنین با بیان اینکه ارتباط معلم و دانش آموز در مدارس ما بسیار محدود است افزود: در مدارس کشورهای دیگر ارتباط معلم با دانش آموز بسیار عمیق تر و بیشتر است که این موضوع در آموزش بهتر دانش آموزان موثر است.

همچنین یک عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: برای داشتن مدارسی با استاندارد بهداشتی، باید مدیران و متولیان مدارس را به توجه به رعایت بهداشت و سلامت دانش آموزان و مدرسه توجیه کرد تا این مهم را در بین دانش آموزان گسترش دهند.

روزبه کردونی افزود: آموزش رعایت نکات بهداشتی را باید در بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی آغاز کرد.

وی گفت: مصرف دخانیات در بین برخی دانش آموزان از دیگر موارد مهم در حوزه سلامت دانش آموزان است که باید در این خصوص غربالگری انجام شود تا بتوان راهکاری را برای پیشگیری بهتر در این زمینه مشخص کرد.

این عضو شورای آموزش و پرورش بیان کرد: سالانه پول زیادی برای بیمه دانش آموزان دریافت می شود که در بیشتر موارد بیمه مورد استفاده دانش آموز قرار نمی گیرد؛ اگر این هزینه ها صرف پیشگیری بیماری ها و آموزش نکات بهداشتی در بین دانش آموزان شود،تاثیر بیشتری در حفظ سلامتی دانش آموزان خواهد داشت.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/676164کپی شد!
83