عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان قابل قبول نیست/مدیرکلی که رتبه های فاجعه بار خود را به گردن نمی گیرد!

به گزارش هورنیوز، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان با اشاره به حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان اظهار داشت: از مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده جمعا دو و سه صدم برای استان، اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: ۷.۹ درصد از بیکاران کشور مربوط به استان خوزستان است با چه استدلالی دو درصد اعتبارات برای اجرا اختصاص داده شده است و چه تناسبی میان این دو وجود دارد؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با چه پیگیری این مساله اتفاق افتاده و این سهم را پذیرفته است.

مدیرکلی که رتبه های فاجعه بار را به گردن نمی گیرد!

همچنین از سویی دیگر ضمن بازگشت به یک مصاحبه که با این انتقاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان می توان گفت بی ارتباط نیست، و باتوجه کسب رتبه ۲۶ تعاون در شش ماهه اول سال ۹۷ در کشور، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با رد این خبر در مصاحبه با خبرگزاری فارس عنوان کرد: نتیجه عملکرد سال ۹۶ در پایان مهر ماه سال ۹۷ ارائه می شود و این ارزیابی صحت ندارد و یک شیطنت رسانه ای است.

لذا ضمن اینکه به جرات می توان گفت کسب رتبه ۲۶ تعاون خوزستان در کشور یک فاجعه است به بررسی موشکافانه مصاحبه این مدیرکل می پردازیم.

سید نور محمد پور اظهار کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان رتبه ۲۸ اداره کل کار خوزستان در عملکرد شش‌ماهه سال ۹۷، صحت ندارد و آمار ۶ ماهه هنوز صادر نشده است. لازم به توضیح است که کانال تلگرامی هورنیوز رتبه تعاون این اداره کل را در شش ماهه اول سال ۹۷ رتبه ۲۶ اعلام کرده است که مشخص می شود این مدیر مطلب درج شده در کانال تلگرامی هورنیوز را خوب نخوانده است.

در این خصوص ضمن تاکید به این مدیرکل اعلام می شود بخش تعاون اداره شما در شش ماه اول سال ۹۷ موفق به کسب رتبه ۲۶ شده و اصلاً ارتباطی به سال ۹۶ ندارد. (جدول این رتبه بندی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده در پایان این گزارش موجود است)

باتوجه به اینکه تعاون یکی از بخشهای اقتصادی کشور است و مقام معظم رهبری هم بارها تاکید بسیار داشتند که اقتصاد تعاون باید توسعه پیدا کند، در همین زمینه فرمودند: اگر می خواهید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنید به نقش پر رنگ تعاونی ها توجه کنید.

از سویی دیگر این رسانه باتوجه به آمار و ارقام ارائه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی چندین گزارش بر عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نقد زده و از استاندار و نمایندگان مجلس خواسته که به این موضوع ورود کنند تا هم یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی در استان تقویت گردد و هم بحث اشتغال و مباحث مربوط به این مقوله جدی گرفته شود.

چنانچه بخش تعاون فلج شود قسمت عمده اشتغال یک استان از بین می رود و با کسب این رتبه (۲۶) قطعاً جمعیت مهمی مثل روستائیان که در بخش تعاونی ها فعالیت می کند از این حوزه بی نصیب می مانند.

امیدواریم زین پس در استان خوزستان ملاک تعیین و انتصاب مدیران شایستگی، تخصص و مدیریت باشد. و اگر قرار است مدیری با رتبه های کشوری ۱ و ۲ تعویض شود مدیرانی به مراتب قوی و کاربلدتر باید بر این کرسی ها تکیه بزنند که وضعیت استان خوزستان از لحاظ اشتغال، محیط زیست و… در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

https://hoorkhabar.ir/675963کپی شد!
232
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.