جزئیات ارائه خدمات “پرستاری در منزل” در خوزستان

هورنیوز – خجسته حسینی‌نژاد با اشاره به ارائه خدمات پرستاری در منزل در خوزستان اظهار کرد: آموزش خودمراقبتی در زمینه مراقبت‌های پرستاری به فرد و خانواده مددجو، شناسایی مددجویان و ارجاع به موقع به مراکز بهداشتی درمانی و توانبخشی  در زمان بازدید و پیگیری موارد مشخص و آموزش ارائه خدمات مراقبتی به منظور بازتوانی و نوتوانی مددجویان با هماهنگی پزشک معالج شامل برخی از خدمات پرستاری در منزل هستند.
وی تصریح کرد: به بیماران خاص یا از کار افتاده نیز خدماتی از قبیل بازتوانی، آموزش خودمراقبتی و مراقبت تسکینی ارائه می‌شود.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: علاوه بر  ارائه خدمات به مراکز و مؤسسات از جمله مدارس، کارخانجات، ادارات، بیماران مزمن  و بیماران نیازمند، خدمات بازتوانی به کودکان معلول، معلولین جسمی و روانی و  سالمندان نیز ارائه می‌شود.
حسینی‌نژاد با بیان اینکه  ارائه خدمات پرستاری در منزل در استان خوزستان از اردیبهشت ماه سال ۹۵ آغاز شده است، عنوان کرد: در سال ۹۵ به ۴۷نفر، در سال ۹۶ به ۵۱۷ نفر و در سال ۹۷ تاکنون به ۴۲۱ نفر خدمات پرستاری در منزل ارائه شده است.
وی در خصوص نحوه نظارت بر کار پرستاران در طرح خدمات پرستاری در منزل بیان کرد: نظارت بر خدمات مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری توسط کارشناسان اداره پرستاری و اداره نظارت معاونت درمان از طریق بازدید میدانی از مراکز و تجهیزات انجام می‌شود. در این زمینه کلیه مستندات پرستار بررسی شده و پس از هماهنگی و موافقت با  مراجعین، مصاحبه و بازدید از منزل مراجعین در خصوص خدمات ارائه شده از سوی این مراکز انجام می‌شود.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اهداف اجرای این طرح، عنوان کرد: یکی از اهداف کاهش طول اقامت بیمار در بیمارستان است.

حسینی‌نژاد ادامه داد: ارائه مراقبت‌های پرستاری در سطوح اولیه، عمومی و تخصصی با توجه به نیاز مردم در سطح جامعه و منازل، کاهش هزینه‌های بهداشتی، درمانی و توانبخشی مردم، تداوم و پیگیری مراقبت‌های پرستاری مددجویان بعد از ترخیص از بیمارستان با هماهنگی پزشک معالج یا بیمارستان محل بستری و ارتقای کیفیت و امنیت ارائه مراقبت‌ها و خدمات پرستاری به گیرندگان خدمت برخی از اهداف طرح ارائه خدمات پرستاری در منزل هستند.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/675641کپی شد!
78