آیا ملی حفاری هم به یک گروه ملی دیگر تبدیل می شود؟

به گزارش هورنیوز، روزگاری در ایران، زمانی که هنوز تپش انقلاب در قلب های مردم جریان داشت تأسیس شرکت حفاری که توانسته بود، جایگزین ۴۶ شرکت خارجی شود و بخش هایی از صنعت نفت را از سیطره آنها خارج کند، افتخاری بزرگ بود.

مدیران و جوانان انقلابی که با آزمون و خطا تجربه ها را به دست آوردند و امروز با انجام حفاری های فوق تخصصی به عنوان یکی از شرکت های مطرح جهانی غرور این مرز و بوم هستند.

افسوس که اگر نخواهیم بگویم دستان منفعت طلب پشت پرده قطعا باید بگویم عدم مدیریت مناسب در این شرکت تمام عملیاتی، در تلاش است تا این ستاره تابناک صنعت نفت را مصادره و یا کم فروغ کند.

امروزه در دنیای به هم تنیده رشته های مختلف اقتصادی داشتن نیروهای متخصص سرمایه های اصلی هر شرکت محسوب می شود؛ به قول یکی از بزرگان اقتصاد که می گفت “سرمایه های من هر شب از شرکت خارج و صبح دوباره به شرکت باز می گردند” این سخن اهمیت نیروهای متخصص را هرچه بیشتر مشخص می کند ولی حال چگونه شده که مدیران شرکت حفاری امروز چشم خود را به ارزش های نیروی انسانی خود بسته است.

متأسفانه اگر سایت های کاریابی بین المللی صنعت حفاری را در خارج بررسی کنیم، پر از رزومه ایرانیانی است که به دلیل کم لطفی مدیران خود قصد مهاجرت به شرکت های خارجی را دارند آن هم نه برای دریافت حقوق های آن چنانی بلکه برای گذران زندگی با حقوق های وطنی که تنها بخش کوچکی از شایستگی های آنان است.

حالا وقتی کارمندان رسمی چندین ماه است که حقوقی دریافت نکردند، باید به حال نیروهای قراردادی و پیمانی گریه کرد؛ آیا مسئولان صدای این زنگ خطر را می شنوند؟

آیا در روزهای آتی شاهد تبدیل ملی حفاری به شرکت گروه ملی خواهیم بود؟ شاید هم زمانی می رسد که از برای بچه های خود کارهای عظیم آن را بیان کنیم و آنها فکر کند که ما افسانه سراییم.

https://hoorkhabar.ir/675625کپی شد!
507