بازار میوه در اهواز به حال خود رهاشده است

هورنیوز – حسین حیدری با انتقاد از وضعیت نظارت بر بازار میوه و تره‌بار توسط دستگاه‌های مسئول  و گرانی میوه اظهار کرد: بازار میوه در اهواز به حال خود رهاشده است و فروشندگان این صنف در مناطق مختلف این شهر به‌دلخواه خود برای میوه قیمت تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به مشاهدات خود و پیگیری تفاوت قیمت‌ها در مناطق کیان‌آباد، زیتون، کیان پارس و وهابی گفت: قیمت گیلاس در این مناطق بین ۱۵ تا ۲۰ هزارتویمان، هلو بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، شلیل بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان است.

عضو شورای شهر اهواز بابیان اینکه قیمت میوه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کرد، عنوان کرد: این در حالی است که طبق قانون فروشندگان میوه و تره‌بار مجاز هستند تا سقف ۳۰ درصد قیمت اقلام خود را افزایش دهند.

حیدری بیان کرد: روز گذشته به همراه ۲ نفر از اعضای اتحادیه میوه و تره‌بار برخی مناطق را به لحاظ قیمت میوه بازدید کردیم به گفته این دو عضو قیمت هلو که بین ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان است در میدان میوه بین ۵ تا ۶ هزار تومان خریدوفروش می‌شود.

وی وجود دلال‌ها را یکی از علل بالا رفتن قیمت میوه عنوان کرد، و افزود: فروشندگان به دلیل راحت‌طلبی لیست میوه‌های موردنیاز خود را به دلال می‌دهند و صبح میوه را در کنار مغازه خود از دلال تحویل می‌گیرند.

حیدری بابیان اینکه فروشندگان حوصله مراجعه به میدان میوه در ساعت ۲ شب را ندارند و میوه را از دلال می‌خرند، گفت: بیشترین افزایش قیمت میوه مربوط به اجحاف میوه‌فروش‌ها به خریدار است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال نوسانات قیمت اقلام خوراکی و ضروری در بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به‌منظور یکسان‌سازی قیمت کالا و خدمات اساسی موردنیاز مردم، همچنین مقابله با گران‌فروشی و سودجویان بازار لیست اقلام ضروری موردنیاز شهروندان را نه به‌صورت روزانه شاید به‌صورت یک روز در میان از طریق سایت این سازمان اعلام می‌کند.

بررسی قیمت‌های اعلام‌شده توسط این سازمان نشان می‌دهد هیچ تفاوتی باقیمت تصاعدی بازار ندارد مثلاً برای میوه گیلاس ۳ قیمت به‌روز، درجه و درجه‌دو اعلام کرده است که این قیمت‌ها نیز باقیمت کف میدان تفاوت فاحشی دارد.

فارس

https://hoorkhabar.ir/674167کپی شد!
58