احتمال عدم کشت تابستانه در ایذه به دلیل مشکل تامین آب

مصطفی هنرمندیان در خصوص برنامه کشت تابستانه این شهرستان اظهار کرد: برای شهرستان سهمیه‌ای در بحث کشت تابستانه در نظر گرفته شده است تا کشاورزان اقدام به این کشت‌ها کنند اما با توجه به این‌که عنوان می‌شود احتمال عدم تامین آب وجود داشته باشد، شاید کشاورزان در ایذه نسبت به کشت تابستانه اقدام نکنند.

وی افزود: با توجه به خشکسالی و عدم تامین آب، امسال شاید به مشکل بر بخوریم و به این دلیل است که امکان دارد تا کشاورزان کشتی را در تابستان امسال انجام ندهند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: هرساله در شهرستان در تابستان کشاورزان اقدام به کشت برنج، ذرت، سبزی و صیفی‌جات می‌کردند اما امسال با توجه به این‌که عنوان می‌شود امکان تامین آب وجود ندارد، با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه می‌شویم.

هنرمندیان عنوان کرد: امسال کشت حدود ۳۰۰هکتار ذرت، ۱۰۰هکتار حبوبات و حدود ۲۰هکتار محصولات دامی برای شهرستان به عنوان سهمیه در نظر گرفته شده است اما با توجه به وضعیت خشکسالی و عدم تامین آب با مشکلاتی در بحث کشت رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: کلاس‌های مختلفی برای کشاورزان برگزار کرده‌ایم تا آن‌ها نسبت به کشت‌های پرمصرف اقدام نکنند و به کشت‌های کم مصرف روی بیاورند. در این زمینه کشاورزان نیز رغبت دارند تا به این کشت‌ها روی بیاورند اما وضعیت آب به شکلی است که احتمال دارد کشاورزان امسال کشت نکنند.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/673829کپی شد!
78