معاونت عمرانی استانداری خوزستان نمره قابل قبولی ندارد!

هورنیوز – دبیر کانون انبوه سازان کشور  با بیان اینکه سازمان یونسکو  یکسری شاخص های کلی برای شهرنشینی معرفی کرده است؛ گفت: ما باید مشخص کنیم که آیا در اهواز به عنوان یکی از هفت کلانشهر بزرگ کشور این شاخصه‌ های شهرنشینی رعایت شده یا خیر؟

وی در ادامه گفت: در بررسی وضعیت فضای سبز اهواز مشخص شده است که شاخص فضای سبز فقط در منطقه کیانپارس اهواز کاملا  رعایت و در منطقه ۳ اهواز یعنی زیتون و کورش هم شاهد رعایت تقریبی شاخص فضای سبز هستیم اما در  بقیه مناطق شهری اهواز هیچ وقت این مسئله به طور کامل رعایت نشده است.

پورحاجت کیانپارس را یکی از مناطق شاخص در زمینه شهرفروشی دانست و گفت: وجود ترافیک شدید در منطقه کیانپارس که از مناطق برخوردار اهواز بوده و سرانه‌های فضای سبز آن با استاندارد جهانی تطبیق دارد بهترین گواه در وقوع امر شهرفروشی در شهر اهواز است.

دبیر کانون انبوه سازان کشور ورودی های اهواز را برای یک کلان شهر نامناسب خواند و تصریح کرد: با نگاه به در و دیوار اهواز چیزی به عنوان شهر‌سازی در آن نخواهید یافت.

وی با بیان اینکه چه کسی باید پاسخگوی این بی‌انضباطی‌های شهری اهواز باشد یادآوری کرد: این مسائل و اشکالاتی که اکنون عنوان می شوند نمونه‌ای از دغدغه‌ها و مطالبات بیشمار مردم شهر اهواز است که باید هر چه سریعتر برطرف شوند.

پور حاجت با انتقاد از معاونت عمرانی استانداری خوزستان؛ عنوان کرد: متاسفانه به عنوان یک فعال اقتصادی با سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت باید بگویم معاونت عمرانی استانداری خوزستان در حوزه شهری در هیچ برهه زمانی نمره قابل قبولی نداشته است.

دبیر کانون انبوه سازان کشور با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمی تواند معضلات شهری موجود در اهواز را مرتفع کند؛ تاکید کرد: معتقدم که مجموعه‌ای از عوامل در کنار هم جمع شده‌اند که امروز وضع اهواز به این حال و روز دچار شده است و برای برطرف شدن آن نیز باید تمامی ارگان ها بسیج شوند.

تابا

https://hoorkhabar.ir/672580کپی شد!
82