شرکت آبفا بهداشتی بودن انشعاب های قانونی را تضمین می کند

هورنیوز – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اهواز گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز وظیفه تامین و توزیع آب را عهده دار است و اگر اراده ای در زمینه کنترل انشعاب های غیرمجاز وجود نداشته باشد امکان مدیریت صحیح شبکه ها میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات شرکت آبفا به تنهایی میسر نخواهد شد؛ افزود: شهرداری و سیستم های نظارتی باید در این زمینه به شرکت آب و فاضلاب کمک کنند. اگر انشعابی به صورت غیرمجاز و از یک چاه تامین شود ما نمی توانیم تضمینی برای بهداشتی بودن آن داشته باشیم زیرا که دامنه حوزه فعالیت های ما مشخص است.

مهندس کریمی با مخاطره آمیز بودن انشعابات غیرمجاز برای سلامت شهروندان؛ خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز تهدیدی برای شبکه آب محسوب می شوند. انشعاب غیرمجاز موجب می شود دیگر مشترکان از پمپ های آب استفاده کنند که باعث مکش رسوب های  درون شبکه به درون شبکه های خانگی و عواقب بعدی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اهواز ادامه داد: این انشعابات خارج از اراده شرکت آب و فاضلاب اهواز است و وقتی انشعاب غیرمجاز وجود داشته باشند قادر نیستیم هیچ کنترلی برروی مصرف آب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طراحی انشعاب آب بر اساس سرانه جمعیت منطقه انجام شده و لوله گذاری صورت می گیرد؛ افزود: اگر در شرایطی در یک خانه سه انشعاب غیرمجاز وجود داشته باشد اصول شبکه دچار مشکل می شود پس همه اعم از شهروندان و مدیران باید دست به دست هم بدهند تا با مدیریت شبکه آب و حذف انشعاب های غیرمجاز نسبت به کیفی سازی آب شرب کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اهواز تصفیه شهر کارون را مدرن ندانست و اظهار کرد: تردیدی وجود ندارد که تصفیه خانه شهرستان کارون مدرن نیست اما اطمینان داریم که این تصفیه خانه آب را به شکل با کیفیت وارد شبکه های خانگی شهر کارون می کند و برای اطمینان از کیفیت این شبکه، در روز چندین بار این تصفیه خانه از نظر کیفی مورد بازرسی کارشناسان شرکت آبفا قرار می گیرد.

وی در پایان یادآور شد: از ابتدای سال ۹۶ تا کنون حدود ۲۵ میلیارد تومان پروژه در شهرستان کارون اجرایی شده است.

https://hoorkhabar.ir/672267کپی شد!
94