همه چی آرومه (۳)

هورنیوز – شکرالله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان اظهار کرد: مردم به ناچار روی می آوردند به تصفیه خانه های خانگی و یا اینکه آب شرب را از دستگاه های آب شیرین کُن و حتی ماشین هایی غیر استاندارد خریداری می کنند؛ متأسفانه هزینه تهیه آب شیرین کُن که وظیفه فاضلاب است را مردم خودشان پرداخت می کنند. به هیچ وجه از آب اهواز دفاع نمی کنیم ولی از نظر میکروبی مشکلی ندارد و در عین حال از لحاظ کدورت، طعم، بو و املاح وضعیت خوبی ندارد؛ شاید آبفای اهواز آب را تصفیه  کند ولی کامل نیست و این مسئله باعث نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده که ۱۰۰ درصد آب اهواز از محل طرح آبرسانی غدیر تأمین شود، گفت: تصفیه خانه فرسوده، مخازن نگهداری آب مشکل دارد و یا فرسودگی شبکه توزیع آب و فاضلاب وجود دارد.

سلمان زاده در خصوص تلاقی آب و فاضلاب در اهواز نیز گفت: با توجه به فرسودگی شبکه، قطعا نقاط تلاقی آب و فاضلاب بدون شک وجود دارد.

 

ماجرای کشف پزشکان تقلبی در خوزستان

ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: در خصوص پزشکان قلابی برخورد و حتی دستگیری هم داشتیم؛ دو سال قبل در مسجدسلیمان یک پزشک قلابی دستگیر شد که تمامی مدارک های وی بر اساس استانداردهای یک پزشک واقعی بود. دوست پزشک وی در حادثه تصادفی فوت و بعد تمام مدارک دکتر مرحوم را به نام خود ثبت و عکس خودش را الصاق کرده است. وقتی سازمان نظام پزشکی متوجه یک سری مسائل شدند، قلابی بودن این پزشک تأیید و وی را دستگیر کردند

وی افزود: در شهرستان باغملک، یک پزشک قلابی تنها چند ساعت در مرکز درمانی کار کرد که بلافاصله دستگیر و با وی برخورد شد.

 

استفاده از قلیان به علت نبود تفریح سالم برای جوانان است

نوذر دُرستان معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و ورود خود خانواده ها به کاهش استعمال قلیان از سوی جوانان گفت: نبود نشاط و داشتن تفریح سالم علت روی آوری جوانان به استعمال قلیان است.

وی در بخشی دیگر افزود: مسئله ریزگردها در ۹ جلسه شورای سلامت در سال گذشته و یکی هم در سال جاری مطرح شد. بررسی تأثیرات ریزگردها روی سکته مغزی و قلبی در مراحل بعدی قرار دارد، این موضوع در دستور کار قرار داد.

 

سیاسیون در امور آموزش و پرورش دخالت نکنند

عزیزاله شهبازی فرماندار آبادان گفت: رئیس آموزش و پرورش آبادان تاکنون توانسته است خود را در زیر بار فشارهای خارجی نگه دارد و اگر این وضعیت ادامه دار باشد به طور حتم در رسیدگی به مسائل آموزشی و پرورشی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی بر عدم دخالت سیاسیون در امور آموزش و پرورش و برخورد جدی و قانونی با مسئولان دستگاههای اجرایی که سوء تدبیر و مدیریتشان احراز شود، تاکید کرد.

 

خوزستان از سرمایه‌های اجتماعی خالی می‌شود

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای گفت: روند مهاجرت به خوزستان همیشه معکوس بوده است یعنی بیشتر از اینکه کسی به خوزستان مهاجرت کند این استان به شهرهای دیگر مهاجر فرستاده است، ازقضا این استان در سال‌های زیادی مهاجرفرست‌ترین استان کشور بوده است.»

او ادامه می‌دهد: «تا چند سال پیش نبود شغل و بیکاری مردم را به شهرهای دیگر می‌فرستاد و در این مهاجرت بیشتر قشر فقیر و آسیب‌پذیر شرکت داشتند اما چند سالی است که با اوج گرفتن هجوم گردوغبار به شهرهای مختلف این استان، خانواده‌هایی که توان مالی بیشتری دارند و می‌توانند در شهرهای دیگر زندگی راحت‌تری داشته باشند از استان می‌روند.»

به اعتقاد سامری تفاوتی میان خانواده‌های فقیر و غنی نیست و مهاجرفرست‌بودن خوزستان یک آسیب بزرگ است اما خالی شدن استان از سرمایه‌های اجتماعی باید مسئولان را به خود بیاورد. او می‌گوید: «وقتی وضعیت کار ادارات مشخص نیست، مدارس چندین روز پیاپی تعطیل می‌شوند،‌ کار مردم به بیمارستان کشیده می‌شود و حتی کوچک‌ترین تفریحی نمی‌توانند در سطح شهر داشته باشند، غیر از مهاجرت چه‌کاری می‌توانند بکنند؟»

او ادامه می‌دهد: «اصطلاحاً می‌توان گفت که آب خوش از گلوی مردم پایین نمی‌رود. یا گرد وغبار در شهرهای حاکم است یا سیل می‌آید یا بیکاری بیداد می‌کند. بخش بزرگی از این مشکلات به سوء مدیریت‌ها برمی‌گردد و وقتی همه اینها دست به دست هم می‌دهند مردم به تنگ می‌آیند و متأسفانه هر سال عده بیشتری به این نتیجه می‌رسند که بهتر است استان خوزستان را ترک کنند و به‌جای بهتری برای زندگی بروند. در حالی که خوزستان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور است و از بعدهای مختلف اهمیت است.»

 

**به نظر شما این مشکلات را چه کسانی باید رفع و رجوع کنند؛ مردم یا مسئولین؟

https://hoorkhabar.ir/672008کپی شد!
216