برگزاری کنگره کشوری بزرگداشت شهید علی جمالپور

هورنیوز – با تشکیل دبیرخانه و فعالیت کمیته های اجرایی، شمارش معکوس برای برگزاری نخستین کنگره کشوری بزرگداشت مقام شهید فلسفه و هنر، علی جمالپور آغاز شد.

محمد مالی دبیر نخستین کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: دکتر جوروند ریاست شورای سیاستگذاری کنگره بزرگداشت شهید جمالپور را بر عهده دارند و با صدور احکام دبیر و مسیولین کمیته های تخصصی، فعالیت های دبیرخانه این کنگره آغاز شده است.

این فعال فرهنگی، اظهار داشت: بزرگداشت، تکریم و معرفی شهدای شاخص برای نسل جوان ما الهام بخش و برای آحاد جامعه موجب ایجاد امید و همبستگی اجتماعی خواهد بود.

مالی ادامه داد: شهید علی جمالپور همچنان که یک استاد برجسته رشته فلسفه و معارف در دانشگاه شهید چمران بود یک موسیقی دان، یک نمایشنامه نویس، یک هنرمند و نویسنده و نهایتاً فعال اجتماعی و مبارز انقلابی به شمار می رفت.

محمد مالی تصریح کرد: شهید علی جمالپور در عرصه تدریس، میدان مبارزه، سن تیاتر و حوزه ادبیات و نقد فرهنگی و آسیب شناسی دغدغه های فرهنگی، چون خورشیدی می درخشد و یک نمونه کامل برای الگو سازی محسوب می شود.

دبیر نخستین کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور از برگزاری این کنگره در سالروز شهادت این شهید یعنی ٢۵ دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: دبیرخانه این کنگره متشکل از نخبگان فرهنگی استان است و تلاش خواهیم کرد تصویری واقعی و بدون کلیشه های مرسوم از شهید ارایه کنیم تا نسل های آینده به خوبی با ویژگی های شخصیتی اسطوره نسل ما بیشتر آشنا شوند.

محمد مالی اظهار داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سطح استان خوزستان بیش از ٢٣٠ هنرمند شهید وجود دارد که کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور نقطه شروع پرداخت به این گنجینه و سرمایه عظیم بین نسلی است.

مالی افزود: هنرمند خود بالذات خالق زیبایی است و حال آنکه شهادت زیباترین مرگ انسان است و یک هنرمند شهید از این منظر یک انسان خارق العاده و ویژه است.

دبیر نخستین کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور گفت: کمیته موسیقی کنگره به ریاست بهنام کوراوند در حال ساخت یک تصنیف زیبا با همکاری کمیته شعر کنگره می باشد که هدایت آن را دوست شاعرم علی بهرامی بر عهده گرفته است.

مالی گفت: همچنین ساخت نرم افزار چند رسانه ای آثار شهید علی جمالپور در دستور کار کمیته موسیقی است که با یاری خدا و عنایات شهید بزرگوار در روز برگزاری کنگره شاهد رونمایی از این اثر خواهیم بود.

محمد مالی تصریح کرد؛ ساخت فیلم کوتاه و مستند توسط کمیته فیلم کنگره به ریاست رضا سیادت پیگیری و اجرایی خواهد شد، همچنین کمیته نمایش کنگره به ریاست سید صادق فاضلی در حال آماده سازی نمایشی فاخر در مورد شهید هستند.

دبیر نخستین کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور گفت: مدت ها بود که چاپ آثار مکتوب و شنیداری شهید جمالپور به یک آرزو برای دوستداران آن عزیز تبدیل شده بود که در حال حاضر دبیر اجرایی کنگره، فردین کوراوند در حال مدیریت مقدمات پیاده سازی صد نوار و دسته بندی و نهایتا چاپ این سخنرانی ها به شکل کتاب است.

محمد مالی در ادامه این گفت و گو، رییس کمیته مستندسازی و پژوهش و انتشارات کنگره را بزرگداشت شهید علی جمالپو را بهمن ساکی عنوان کرد و گفت: علاوه بر چاپ مجدد کتاب چهار مقاله شهید، چندین کتاب دیگر از متن صد عدد نوار باقی مانده از شهید جمالپور منتشر خواهد شد.

وی، برگزاری شب شعر کشوری و انعکاس خبری رویدادهای این کنگره را از اقدامات و شرح وظایف کمیته شعر و کمیته رسانه ای به مدیریت رضا علیجانی دانست و اضافه کرد: کمیته گرافیک کنگره به ریاست جناب خراسانی همه تلاش خود را جهت معرفی شهید جمالپور با استفاده از شیوه های نوین هنری به کار خواهد بست، همچنین برگزاری چندین همایش علمی را در قالب کمیته دانشجویی و دانشگاهی کنگره با مدیریت سرکار خانم شفیعی در دستور کار داریم.

مالی گفت: شهید جمالپور فرزند مسجد و از فعالان فرهنگی مسجد جزایری است که کمیته مساجد به ریاست حسین براتی در این حوزه نیز فعالیت های گسترده ای خواهند داشت.

دبیر نخستین کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور اعلام کرد: بهمن ساکی قایم مقام دبیر کنگره، فردین کوراوند دبیر اجرایی و استاد محمد جمالپور مشاور عالی و دبیر کمیته فرهنگی و هنری این کنگره هستند که وجود همه این عزیزان را مغتنم می شماریم و حقیقت این است که بزرگداشت شهیدی چند وجهی و شاخص، نیازمند اتاق فکر و کمیته های اجرایی اعتقادی و اهل هنر و فرهنگ است.

محمد مالی گفت: به زودی فراخوان همکاری در برگزاری کنگره و مراسمات شهید جمالپور جهت علاقمندان، شاگردان، دوستان و همرزمان شهید جمالپور منتشر خواهد شد و در همین فرصت از همه عزیزان دعوت می کنم آثار و پیشنهادات خود را به دبیرخانه کنگره واقع در اداره کل ارشاد استان خوزستان ارسال نمایند.

دبیر نخستین کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور در پایان با تشکر ویژه از مساعدت جوروند مدیرکل ارشاد استان در برگزاری این کنگره گفت: امیدوارم با حمایت اساتید دانشگاه، علما و بزرگان حوزه و فعالان فرهنگی هنری استان این توفیق را داشته باشیم که ضمن انتشار آثار شهید جمالپور، قدم های موثری در جهت شناخت جامعه از این اسطوره مبارزه، جهاد علمی و روشنگری برداریم.

https://hoorkhabar.ir/669338کپی شد!
1680