معتادان متجاهر شهر اهواز جمع آوری می شوند

هورنیوز – امیر آهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه در گذشته کارهای شهرداری صرفا خدماتی بوده افزود : امروز کارهای ما جنبه اجتماعی پیداکرده ونشاط شهروندان برایمان مهم است . ما در جامعه باید محلی برای نشاط شهروندان ایجاد کنیم.

وی در ادامه درخصوص معتادان متجاهر که دربرخی مناطق شهر اهواز به چشم می خورد گفت : معتادان شهروندان بیمار ما هسنتد که عضوی از جامعه بوده وباید به آنها کمک کرد . اگر مجموعه استان بتواند یک درصد از اعتیاد راکاهش دهد بدون شک مردم هم به نظام خوشبین تر شده وهم امیدشان به زندگی بیشتر می شود.

امیر آهن جان در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری کلاسهای آموزشی گفت : ما معتقدیم آموزش بهتر از درمان است وبا کمک کارشناسان شما می توانیم برنامه های آموزشی متنوعی برگزار کنیم وسطح آگاهی شهروندان را نسبت به مواد مخدر ومضرات آن بالاتر ببریم.

معاون شهردار اهواز همچنین گفت : در راستای جمع آوری معتادان متجاهر نیز ما آمادگی نگهداری ۵۰نفر را بطور همزمان در ارودگاه آسیب دیدگان اجتماعی داریم. تا بعد از نگهداری ۱۵روزه وغربالگری تحویل کمپ ها و… شوند وانشاا… تلاش می کنیم در سال آینده یک سوله را به دوسوله تبدیل کنیم تاظرفیت نگهداری بالاتر برود . ما اگر در کلانشهر اهواز بتوانیم با این اقدامات شهر را پاکسازی کنیم شهرستانهای دیگر نیز الگوبرداری کرده وحرکتی انجام می دهند.

سرهنگ پاسدار امیری رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر در خوزستان با بیان اینکه کار کردن در حوزه مبازره با مواد مخدر باقیات صالحات است ، افزود: در اهواز ۱۰منطقه آلوده وجود دارد که به کمک همدیگر برای رفع این مشکل تلاش می کنیم .مادر بحث معتادین متجاهر از شما کمک می خواهیم که وضیعت شهر اهواز را بهتر کنیم . در شهراهواز تعدادی خانه وجود دارد که پاتوق مصرف مواد مخدر هستند . این خانه ها مخروبه وخالی از سکنه بوده ومحل تجمع معتادان برای مصرف مواد مخدر هستند که با پیگیری های انجام شده دستور قضایی برای تخریب آنها صادر شده است.

وی در ادامه درخصوص موضوع آموزش گفت : این آموزش ها باید تخصصی صورت گیرد ما در این زمینه آماده همکاری هستیم وهیچ محدودیتی نداریم. همچنین یکی از اهداف اصلی ما در بحث آموزش مناطق آلوده شهراهواز است .

شایان ذکر است که در این جلسه در خصوص جزییات اجرای طرح جمع آوری وساماندهی معتادان متجاهر نیز بحث وتبادل نظر شد. این جلسه صبح امروز در محل پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان خوزستان تشکیل شد.

https://hoorkhabar.ir/668588کپی شد!
875