خوزستان را برای متخلفین حوزه امنیت ناامن می کنیم

هورنیوز – سردار حیدر عباس‌زاده با حضور در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری   شامگاه پنج‌شنبه (۱۳ مهرماه) شبکه خوزستان، با اشاره به تقارن هفته ناجا با ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)، اظهار کرد: روز پنجشنبه شاهد بازگشت پیکر پاک ۱۱۹ نفر از شهدای مفقودالاثر دفاع مقدس بودیم که توسط کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح، دلسوزانه تفحص شدند و از طریق مرز شلمچه پیکر آن‌ها به خاک جمهوری اسلامی منتقل شد. ۵۳ نفر از این شهیدان از شهدای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی هستند. بر ارواح پاک و طیبه این شهدا درود میفرستیم.

وی در تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی، بیان کرد: هفته ناجا با شعاری که برای آن تحت عنوان “پلیس برای امنیت، امنیت برای همه” پیش‌بینی شده است از چهاردهم مهرماه آغاز می‌شود. به مناسبت این هفته  ۱۱۷ برنامه تکلیفی و اختیاری یا ابتکاری در خوزستان به اجرا گذاشته خواهد شد. برنامه‌های تکلیفی برنامه‌های ابلاغی مرکز به فرماندهان انتظامی استان‌های سطح کشور است که این برنامه‌ها را در اهواز و شهرستان‌ها و سطوح مختلف کلانتر‌ی‌ها، پاسگاه‌ها و بخش‌های نیروی انتظامی استان اجرا خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: برگزاری مراسم صبحگاه عمومی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با حضور یگان‌های نمونه نیروهای مسلح و اعضای شورای تامین خوزستان، برگزاری مراسم صبحگاه عمومی در سطح کل شهرستان‌های استان با حضور اعضای شورای تامین شهرستان‌ها و تجلیل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از شاخص‌ترین برنامه‌های ما به مناسبت هفته ناجا هستند.

عباس‌زاده با بیان اینکه نیروی انتظامی خوزستان ۵۸۳ شهید، ۹۵۰  جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز را به نظام و انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است‌، عنوان کرد: تجلیل از خانواده‌های کارکنان، پیشکسوتان و مستمری‌بگیران نیروی ناجا از دیگر برنامه‌های ما بود که با توجه به تقارن هفته ناجا با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، تقریبا قبل از آغاز این هفته اجرا شد‌. غبار روبی مزار شهدا در سطح مرکز و شهرستان‌های استان، دیدار مردمی در دفتر نظارت‌ همگانی ۱۹۷، برگزاری نشست‌های علمی با سران عشایر و… از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته ناجا هستند. ارائه عملکرد و کارنامه پلیس در بازه زمانی یک‌ساله از اهدافی است که در هفته ناجا دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا در برنامه تلویزیونی شب‌های کارون در شبکه خوزستان اقدامات و وضعیت عملکرد پلیس در طول یک سال اخیر و شاخص‌های امنیتی را به صورت تفصیلی برای مردم تشریح خواهیم کرد. همچنین ارائه خدمات مضاعف انتظامی، ترافیکی و اجتماعی در هفته ناجا به مردم پیش‌بینی شده است.  با توجه به کارکرد صحیح پلیس، تلاش داریم مردم در طول این هفته نسبت به امنیت و افزایش احساس امنیت رضایتمندی بیشتری داشته باشند.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان‌ اینکه در طول سال با مردم تعامل بسیار خوبی داریم، گفت: در هفته ناجا با هدف تعامل با مردم و عمق‌بخشی به این تعاملات برنامه‌هایی از قبیل حضور فرماندهان نیروی انتظامی در اماکنی نظیر مساجد، مدارس و… به منظور شنیدن نقطه نظرات مردم و انتقال و استفاده از این نظرات، جلب مشارکت مردم برای امنیت مطلوب و پایدار، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی عمومی به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر و فضای مجازی که متاسفانه آسیب‌های زیادی به جامعه رسانده، پیش‌بینی شده است.

عباس‌زاده اظهار کرد: معتقدیم اگر قصد برقراری امنیت مطلوب و پایدار در هر نقطه از جغرافیای جمهوری اسلامی را داشته باشیم، این امر باید با همراهی و حمایت مردم انجام شود. در صورت همراهی و حمایت مردم قطعا می‌توانیم هم در زمینه تامین نظم و امنیت  و هم در مورد افزایش احساس امنیت، موفق عمل کنیم. اگر بتوانیم با عملکرد خوب پلیس، اعتماد مردم را جلب کنیم، به طوری‌که دیدگاه مردم از عملکرد پلیس، مثبت باشد، همراهی و همکاری مردم با پلیس افزایش خواهد یافت که در این صورت نیز مردم به هشدارهای پلیس در حوزه‌های مختلف اعم از انتظامی، ترافیکی و اجتماعی بیشتر گوش خواهند داد و به تذکرات پلیس بهتر توجه خواهند کرد.

وی از به نمایش گذاشتن توانمندی، هوشمندی و اقتدار پلیس خوزستان در طول هفته ناجا خبر داد و تصریح کرد: ارائه خدمات به کارکنان و خانواده‌های کارکنان نیروی انتطامی از دیگر اهداف و برنامه‌هایی است که در طول این هفته دنبال می‌شود. در نخستین روز هفته ناجا همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با حضور کارکنان نیروی انتظامی و خانواده‌های آن‌ها و مردم شریف اهواز در این شهرستان‌ برگزار می‌شود و در پایان این همایش در پارک دولت برگزاری برنامه‌ای جانبی و ارائه هدایایی در آن پیش‌بینی شده است. امید است این همایش مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به وظایف پلیس در مورد مراسم اربعین، بیان کرد: نیروی انتظامی متولی تامین نظم و امنیت و کنترل جمعیت در حوزه انتظامی و ترافیکی است. در خصوص مراسم اربعین امسال نیز با برنامه‌ریزی بسیار خوبی که صورت گرفت، آسیب‌های موجود در این مراسم در حوزه انتظامی که در سال‌های گذشته داشتیم، احصا شده‌اند و انشالله این آسیب‌ها امسال چه در حوزه انتظامی و چه در حوزه ترافیکی مرتفع خواهند شد. از سویی تعامل و همکاری نیروی انتظامی با سایر دستگاه‌های مسئول در بحث مراسم اربعین را نیز افزایش داده‌ایم.

عباس‌زاده افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده توجه به زیرساخت‌ها در مرزها برای مراسم اربعین، به ویژه در بحث پارکینگ‌ها که سال گذشته به علت عدم حصارکشی، نداشتن علائم راهنمایی و رانندگی، نبود روشنایی مناسب و عدم ساماندهی خوب یکی از مشکلات ما بود، میزان پارکینگ‌ها افزایش یافته است. امسال برای شناسنامه‌دار شدن مواکب تلاش بسیاری شد. برای مدیریت جمعیت زوار نیز به خوبی برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر لزوم اخذ روادید توسط زائران حسینی در مراسم اربعین، بیان کرد: در این زمینه براساس ابلاغ فرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، به افراد فاقد مدارک قانونی و‌ گذرنامه به هیچ‌وجه اجازه عبور از مرزها داده نخواهد شد. برای صدور ویزا در شهرستان اهواز و برای صدور گذرنامه هم در اهواز و هم در شهرستان‌ها دفاتری پیش‌بینی شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: این دفاتر برای صدور به موقع ویزا و گذرنامه برای زائرانی که برای شرکت در مراسم پیاده‌روی بزرگ اربعین رهسپار می‌شوند، دارای آمادگی هستند. در مجموع تلاش کرده‌ایم در مراسم اربعین سال جاری آمادگی بسیار خوبی هم در حوزه امنیتی و انتظامی و هم در حوزه نظم و انضباط ترافیکی با همکاری مردم و زائران و مسئولان داشته باشیم.

عباس‌زاده گفت: پیرو ابلاغیه ‌فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی به کلیه فرماندهان انتظامی استان‌های کشور به منظور ترخیص موتورسیکلت‌ها و خودروهای که به علت تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شده‌اند و شکایت قضایی ندارند در هفته ناجا، این آمادگی را داریم که در طول این هفته ترخیص این دسته از وسایل نقلیه را انجام دهیم.

وی در خصوص برنامه نیروی انتظامی برای برخورد و مقابله با معضل تیراندازی و جرائم خشن در مراسمات عروسی و عزا در خوزستان، اظهار کرد: از ابتدای حضور در استان خوزستان با بررسی‌های دقیق انجام‌شده، مشاهده کردیم یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم ولایتمدار و خوب و همچنین مسئولان استان موضوع جرائم خشن، سرقت به عنف، سرقت‌های مسلحانه، بعضی سرقت‌های مهم و حتی سرقت‌های خرد و به ویژه تیراندازی‌هایی است که در چندسال اخیر فراوانی بالایی داشته‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: در بررسی‌هایی که از ۲۷ شهرستان خوزستان داشتیم، دریافتیم که فراوانی تیراندازی‌ها در ۹ شهرستان بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است. در این زمینه راهکارهای اجرایی بسیار خوبی که بدون هزینه و در کوتاه‌مدت می توانند خروجی مناسبی داشته‌ باشند دنبال و پیش‌بینی شده است‌. خوشبختانه از زمانی که در نیروی انتظامی خوزستان روی کار آمدم، برنامه‌ریزی خوبی انجام، از فرماندهان انتظامی دعوت و این راهکارهای اجرایی به کلیه فرماندهان ابلاغ شد.

عباس‌زاده ادامه داد: همچنین در تعدادی از شهرستان‌های دارای فراوانی بالاتر در این جرائم خشن، نشست‌های چندین ساعته با حضور روسای کلانتر‌ی‌ها، پاسگاه‌ها، بخش‌های انتظامی، پلیس‌های تخصصی، فرماندهان و جانشینان آن‌ها برگزار کردیم و حوادث سال‌های اخیر در سطح شهرستان‌های مختلف استان تجزیه و تحلیل شدند. برخورد با این جرائم یکی از راهکارهای مهم ما است. از طرفی افزایش کشف هم موجب کاهش جرم و هم باعث افزایش احساس امنیت در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که عاملین هر تیراندازی که در سطح استان صورت می‌گیرد در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر و سلاح به کار رفته کشف شود. در طول این مدت تقریبا ۸۰ درصد تیراندازی‌های صورت‌گرفته را در استان دنبال و کشف کردیم. به مردم شریف خوزستان این قول را می‌دهم که ما قطعا محیط را برای بزهکاران و متخلفانی که با ایجاد ناامنی، احساس امنیت مردم را مخدوش می‌کنند، ناامن خواهیم کرد. این اراده وجود دارد و مصمم هستیم‌.

فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد: با همراهی مردم شریف استان، مسئولان و اعضای شورای تامین هم در  برخورد با این جرائم و هم در زمینه جمع‌آوری سلاح‌های غیر مجاز ورود کردیم و در طول این مدت ۴۸ درصد افزایش جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز را داشتیم و حدود ۵۴۰ قبضه سلاح غیرمجاز که ۱۰۰ قبضه آن سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری بود جمع‌آوری شد و بیش از ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر از عاملین تیراندازی در محلات مختلف ۹ شهرستان دارای فراوانی بالاتر تیراندازی دستگیر شدند. خوشبختانه با راهکارهای خوب ارائه‌شده در طول ۴۲ روز حدود ۲۰۰ جرم خشن از جمله تیراندازی در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

https://hoorkhabar.ir/668306کپی شد!
1144