برگزاری برنامه هایی مثل شب های بین الحرمین از نیازهای جامعه است/کار فرهنگی افراد خاصی را می طلبد

به گزارش هورنیوز، اعضای شورای شهر اهواز با حضور در مراسم شبهای بین الحرمین رضایت خود را از برگزاری این مراسم ابراز کردند. در همین زمینه جاسم موسی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اهواز گفت: امسال این مراسم با مشارکت ۶ دستگاه جدای از شهرداری اهواز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم شب های بین‌الحرمین هرساله به عنوان یک برنامه پرشور در سطح شهر برگزار و مجری آن نیز شهرداری اهواز با همکاری موسسات فرهنگی و هنری بود، افزود: امسال باتوجه به تصمیم شورای شهر اهواز بنا شد که این مراسم نیز برگزار و در حال حاضر چند شب از اجرای آن می‌گذرد.

موسی‌پور اظهار داشت: برنامه‌های نظیر مراسم بین‌الحرمین از توان یک دستگاه خارج و نیازمند هم‌افزایی سایر بخش‌ها و سازمان‌ها دارد این برنامه کار فرهنگی بسیار بزرگ است که با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف بتوان حرکتی را در تبیین نهضت حسینی(ع) انجام داد.

وی با ابراز امیدواری از پرشور برگزار شدن مراسم‌های عزاداری حسینی با وجود مصادف شدن آغاز دوره پنجم با ماه محرم‌الحرام و برنامه‌های فرهنگی، افزود: سال‌های آینده حتما با آمادگی بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر به استقبال این برنامه‌ها خواهیم رفت.

همچنین مازیار جهانبخشی عضوشورای اسلامی شهر اهواز که در مراسم سوگواری شبهای بین الحرمین شرکت کرده بود در خصوص این مراسم فرهنگی مذهبی گفت: من تعریف این مراسم را زیاد شنیده بودم واز برگزاری آن دفاع کردم.امشب هم خیلی از دیدن این مراسم خرسند شدم زیرا استقبال خیلی خوبی ازسوی مردم صورت گرفته است وقطعا در شبهای آینده جمعیت بیشتری در این مراسم حضور پیدا می کنند . برگزاری این مراسمات از نیازهای جامعه است در جامعه ای که مقداری دچار مسایل ومشکلات فرهنگی شده ایم چنین مراسماتی می تواند راه پیشرفت را به سوی معنویات مهیا کند.

وی در خصوص سبک وسیاق متفاوت برگزاری این مراسم نیز گفت: مطمئنا این مراسم جذابیت زیادی برای افراد مختلف بخصوص جوانان خواهد داشت. شاید جوانان با ظاهری متفاوت در این مراسم ظاهر شوند ولی به نظر من در این فضای باز می توان کارهای بزرگی انجام داد وجوانانی که در سطح شهر هستند را بسوی این مراسم معنوی ومذهبی جلب کرد. فضای باز برای برگزاری این مراسم می تواند تاثیر مثبتی برگرایش جوانان به سوی این مراسم داشته باشد.

این عضو شورای شهر در ادامه افزود: ان شاا… بتوانیم این مراسم را بهتر و باشکوهتر برگزار کنیم زیرا ما به این مراسمات نیاز داریم، محرم نماد بزرگی و عظمت و ظلم ستیزی است و این نماد می تواند پیامهای بسیار خوبی برای مردم داشته باشد.

در بخشی دیگر محمد هادی قنوات عضو شورای اسلامی شهر اهواز شب گذشته باحضور در مراسم سوگواری شبهای بین الحرمین در خصوص برگزاری این مراسم مذهبی گفت : برنامه ای که امشب من مشاهده کردم مراسم بسیار خوبی است. تجمع خوبی صورت گرفته و برنامه های متنوعی اجرا می شود تا همشهریان ما با واقعه عاشورا بیشتر آشنا شوند این برنامه ها باید مستمر باشد تا بتوانیم فرهنگ عاشورایی را نهادینه کنیم.

وی در ادامه افزود : متنوع بودن فضایی که دوستان ما در حوزه فرهنگی انتخاب کردند در جذب افراد موثر است.زیرا بخشی از مراسمات عزداری در تکایا ومساجد است وماداریم فرهنگ عاشورایی را در سطح خیابانها ومحله های که مخصوص تفریح هستند جامی اندازیم که این کار بسیار پسندیده ای است.

ما درشورای شهر انتقادهای نسبت به شیوه برگزاری این مراسم داشتیم که خدارا شکر امسال مدیریت هزینه صورت گرفت ومراسم بهتر اجرا شد ان شاا…. شاهد این باشیم که این مراسم ضعف هایش گرفته شود ومابتوانیم خروجی بهتری داشته باشیم.

این عضو شورای شهر در خصوص تداوم برگزاری این مراسم سوگواری گفت : شورای شهر مجموعه ای است که در آن تصمیمات به صورت گروهی وجمعی گرفته می شود وماهم این قول را می دهیم که نقطه نظرات شهروندان را ملاک عمل قرار دهیم وخواسته هایشان را دنبال کنیم وبا استفاده از نظرات کارشناسان ضعف های کار را بگیریم ومراسم بهتری برای سال آینده داشته باشیم.

وی در پایان گفت : امسال کار خوبی که در حوزه فرهنگی در مراسم مذهبی دهه محرم انجام شده است استفاده از سازمانهای مردم نهاد است زیرا با تقویت این سازمانها می توان از ظرفیت آنان در حوزه های مختلف اجتماعی وفرهنگی کمک گرفت تا پذیرش بیشتری برای کار های فرهنگی ومذهبی در جامعه صورت پذیرد.

مهران باباپور نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز با حضور در مراسم سوگواری شبهای بین الحرمین ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایش در خصوص برگزاری این مراسم گفت: استقبال بسیار خوبی از این مراسم توسط شهروندان صور ت گرفته است. مردم علاقمند به مراسمات سوگواری در فضای باز و با اجرای کارهای هنری هستند و امیدوارم با همت بانیان و دست اندرکاران این مراسم، کارهای فرهنگی در شهر اهواز روز به روز گسترش بیشتری پیدا کند و تا زنده ایم یاد امام حسین (ع) در ذهنمان باشد و راهش را همیشه ادامه دهیم.

وی در خصوص اثر گذاری این مراسم گفت : این مراسم اثر گذاری بسیاری دارد و انشاا…برنامه ها و مراسمات دیگر با فرصت بیشتری برگزار شوند و بتوانیم از نخبگان فرهنگی و کسانی که دلسوخته راه امام حسین (ع) هستند دعوت کنیم و دراین مراسم در شان و منزلت سرور وسالار شهیدان انجام وظیفه کنیم .

وی افزود: برای برگزاری مراسم شبهای بین الحرمین نظر ما این بود که با مشارکت همه سازمانها و دستگاه ها مراسم اجرا شود که تاثیربیشتری داشته باشد. تمامی اعضای شواری شهر نیت شان برگزاری مراسم بود ولی بر روی شیوی اجرای آن بحث داشتند. امیدواریم که برای سالهای بعد این مراسم پررنگ تر و قویتر برگزار گردد. زیرا همه ما شیعه وعاشقان وشیفتگان امام حسین (ع) هستیم و هرچه داریم متعلق به امام حسین(ع) و اصحاب ایشان است و این آمادگی را داریم که دراین راه جانفشانی کنیم.

نایب رییس شورای شهر اهواز گفت : امشب ماهم عضو کوچکی از جمع بزرگی هستیم که اینجا حضور پیدا کرده اند.

وی در پایان گفت: کار فرهنگی افراد خاصی را می طلبد. کسی که بانی کار فرهنگی و مذهبی می شود باید عاشق این کار باشد. اگر در این زمینه افرادی علاقمند به همکاری باشند ما به دیده منت می پذیرم و استقبال می کنیم تا این فرهنگ عاشورایی پررنگ تر شود.

https://hoorkhabar.ir/667896کپی شد!
4142