آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت ملی حفاری برگزار شد

هورنیوز سپهر سپهری؛ مدیرعامل جدید شرکت ملی حفاری ایران (۲۷ شهریورماه) در مراسمی که به منظور معرفی وی و تودیع حیدر بهمنی با حضور مدیران ارشد نفتی و اعضای هیئت مدیره برگزار شد، گفت: افتخار می‌کنم که به خانواده بزرگ حفاری که یادگار امام راحل (ره) است، پیوسته‌ام.

وی از حسن ظن مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، معاون مدیرعامل شرکت نفت در امور تولید و اعضای هیئت مدیره به سبب انتخاب وی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و همچنین از زحمات حیدر بهمنی به خاطر دو دهه فعالیتش در صنعت حفاری قدردانی کرد.

سپهری با بیان این‌که شرکت ملی حفاری از دو بعد جهانی و داخلی شرکت در خور توجه است، گفت: این شرکت همپای شرکت‌های بین المللی مطرح جهانی است و از نظر تخصص و حرفه با آن‌ها رقابت می‌کند.

وی حفاری را نخستین حلقه از زنجیره تولید نفت و گاز خواند و بیان کرد: این صنعت ضمن کمک به توسعه پایدار کشور، در ایجاد اشتغال در سراسر کشور به ویژه استان خوزستان و همچنین حمایت از ساخت و پیمانکاران داخلی نیز نقش مهمی داشته است.

برنامه‌ریزی ملی حفاری برای ورود به بازارهای جهانی 
 
سپهری افزود: هم‌اکنون شرکت ملی حفاری ایران در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است که هدف ما ارتقای این جایگاه و کسب بازارهای جدید حفاری است. ضمن اینکه مدیریت هزینه‌ها و کاهش آن نیز از جمله برنامه‌های اصلی و مورد تاکید است.

وی با بیان این‌که رسیدن به اهداف ترسیم شده در سایه مدیریت تیمی و کار گروهی نظام‌مند قابل تحقق است، اظهار کرد: حفاری هم اکنون یک نگاه دورن گرا( عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها) و برون گرا (حضور در بازارهای جهانی و کوتاه مدت عراق) نسبت به این صنعت دارد.

سپهری اظهار کرد: هم‌اکنون شرکت ملی حفاری ایران اجرای پروژه‌های EPDF را نیز هدفگذاری کرده است که این امر می‌تواند افق جدیدی را به روی این صنعت باز کند.

وی با بیان این‌که شرکت ملی حفاری ایران در مسیر تغییر و تحولات مثبت است، گفت: البته که هر تغییری نیازمند حمایت است از این رو از شرکت ملی نفت ایران می‌خواهیم که در این تغییرات ما را به صورت جدی حمایت کنند.

سپهری با اشاره به اجرای پروژه‌های توسعه‌ای به سبک مدل جدید قراردادهای نفتی در سال جاری و حضور شرکت‌های خارجی در ایران گفت: اکنون فرصت مناسبی است که خود را برای رقابت با شرکت‌های خارجی در این حوزه آماده کنیم.

حمایت مناطق نفخیز جنوب از شرکت ملی حفاری
 
در ادامه مراسم، بیژن عالی پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله حیدر بهمنی بر حمایت همه جانبه این شرکت از ملی حفاری تاکید کرد و گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تمام توان خود برای تحقق اهداف تعریف شده در شرکت ملی حفاری ایران استفاده می‌کند.

علت تاخیر در ارائه حکم بازنشستگی بهمنی اعلام شد

رضا خلیلی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیر صنعتی نیز با بیان این‌که جوانگرایی و تخصص لازم و ملزوم یکدیگر هستند، افزود: امیدوارم که با انتصاب سپهر سپهری، مسیر جوانگرایی در صنعت نفت تداوم پیدا کند.

 وی در مورد تاخیر در ارائه حکم بازنشستگی حیدر بهمنی، گفت: مراحل اداری بازنشستگی آقای بهمنی بهمن ماه سال گذشته انجام شده بود اما به دلیل این‌که این شرکت در این مقطع زمانی به سازمان خصوصی سازی واگذار شده بود امکان اجرای این حکم وجود نداشت اما با بازگشت شرکت ملی حفاری به مجموعه شرکت نفت در یک ماه گذشته، حکم بازنشستگی ابلاغ شد.

خلیلی با تاکید بر مصوبه دولت و مجلس در زمینه خاتمه کار نیروهای بالای ۶۵ سال تصریح کرد: با وجود این‌که حیدر بهمنی ‌(مدیرعامل سابق شرکت ملی حفاری ایران) منشا خدمات ارزشمندی در مجموعه صنعت نفت و شرکت ملی نفت ایران بوده، اما به دلیل عبور از شرایط سنی امکان ادامه حضور در این مجموعه را نداشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، تقدیر از زحمات حیدر بهمنی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی حفاری ایران طی مراسم جداگانه‌ای در اهواز نیز انجام خواهد شد.

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/667541کپی شد!
965