توجه به شرکت های دانش بنیان لازمه رونق اشتغال در کشور است

به گزارش هورنیوز همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه،باوی و کارون در نشست با رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری و سرپرست اداره کل بانوان استانداری که با هدف بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان استان تشکیل شده بود، با بیان اینکه در دوران نمایندگی تلاش شده تا ارتباط خوبی با مسئولان پارک علم و فناوری داشته باشم، اظهار داشت: بحث پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان از مباحث روز کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه دولت باید در این خصوص سرمایه گذاری ویژه ای داشته باشد، افزود: شرایط به گونه ای است که دولت به تنهایی نمی تواند معضل بیکاری را حل کند از همین روی یکی از مجاری ایجاد اشتغال شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری هستند.

یوسفی با بیان اینکه در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیز تأکید ویژه ای بر شرکت های دانش بنیان شده است، خاطر نشان کرد:از سویی دیگ شرکت های دانش بنیان تأثیر بسیاری در شکوفایی علم دارند. باتوجه به جوان بودن جامعه منطقی ترین راه اشتغال آنان به مسائل و مباحث علمی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: افراد شاغل در شرکت های دانش بنیان و حوزه های مرتبط با آن نباید دغدغه مسائل مالی را داشته باشند. متأسفانه مشکلات مالی و اقتصادی کشور بر همه حوزه ها از جمله پژوهش تأثیر گذاشته است.

نماینده مردم اهواز همین امر را مانعی بر سر راه فعالان این عرصه دانست و خاطر نشان کرد: خوزستان جزء معدود استان هایی است که بازار فروش تمام محصولات به دلیل ظرفیت هایی همچون نفت،حفارری، صنایع فولاد، پتروشیمی و بنادر در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: مهم تریم کاری که مجمع نمایندگان استان و استانداری خوزستان در شرایط فعلی می تواندد انجام دهند فراهم کردن زمینه همکاری شرکت های دانش بنیان با دستگاه های اجرایی استان است.

یوسفی تأکید کرد: شرکت های بزرگ چندان رغبتی به خرید از بازار داخل ندارند اما با وساطت استانداری خوزستان می توان آنها را به این امر مجاب کرد.

https://hoorkhabar.ir/667408کپی شد!
265
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.