جزئیات حضور یک مفسد اقتصادی در دفتر احمدی نژاد

هورنیوز – پالیزدار می گوید: دولت گذشته چند تخلف بانکی داشت که به آن رسیدگی و حکم آن هم صادر شد. اما ما خویشتنداری می‌کنیم و این احکام و اطلاعات را منتشر نمی‌کنیم. در واقع اخلاق را رعایت می‌کنیم. یک مورد از اتهامات ایشان، برداشت شبانه از حساب‌های بانک‌ها است. یادتان هست؟ سه پرونده بود. ۳ هزار میلیارد از حساب بانک‌ها برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز کسر کردند.

تنخواه برای پرداخت یارانه که رقم آن ۱۳ هزار میلیارد بود و دیگری هم پرداخت ۴ هزار میلیارد برای جبران کسری بودجه سال ۹۰؛ که جمع این سه تخلف چیزی حدود ۲۰ هزار میلیارد می‌شود. این سه مبلغ، با دستور رییس‌جمهور وقت از بانک مرکزی برداشت شد. بانک مرکزی که پولی ندارد و برداشت از بانک هم یعنی انتشار پول بدون پشتوانه یا همان پول پرقدرت که در آن سال‌ها به اقتصاد ایران تزریق شد و اثر تورمی آن را هم دیدیم. اینها به عنوان تخلف بوده است. بخشی از آن مواردی که آقای شجاعی دادستان دیوان محاسبات به آن اشاره داشتند، این سه مورد بود. حکم آن هم صادر شده و محکمه تجدیدنظر هم آن را تایید کردند.

او در بخش دیگری درباره حضور یکی از بدهکاران بزرگ بانکی در دفتر احمدی نژاد می گوید: یک زمانی رییس دولت‌های نهم و دهم به شهریار رفته بود و در مورد یکی از این مفسدان اقتصادی صحبتی کرد اما، ۴ روز بعد همان مفسد اقتصادی در دفترش بود. آن دولت به آن فرد وام هم داد ولی در این دولت با هماهنگی قوه قضاییه این فرد راهی زندان شد.

شخص معروفی است. ابربدهکار بانکی بود و در نظام بانکی کسی به اندازه ایشان بدهی نداشت. یا آقای (ح. هـ) معروف که همه وی را می‌شناسند مگر به زندان نرفت؟ چه زمانی رفت؟ به چه دلیل رفت؟ اینها به دلیل بدهی‌های خود به زندان رفتند، اتهام سیاسی که نداشتند. تعداد زیادی از بدهکاران بدحساب بانکی بازداشت شدند. چند نفر هم در پرونده بانک سرمایه بودند.

بالاخره ما اینها را آوردیم و مطالبات بانک‌ها را باز پس گرفتیم و نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات را کوچک‌تر کردیم. در دولت قبل بدهکار بانکی را می‌آوردند و می‌نشاندند این طرف میز، نماینده بانک هم آن طرف میز و سعی می‌کردند یک طوری با هم کنار بیایند و این نهایت حقارت برای سیستم بانکی کشور و حاکمیت بود. اما ما وصول مطالبات را در روشی منسجم و برنامه‌ریزی شده در حوزه وظایف قانونی ستاد و با همکاری همه‌جانبه دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مسوول انجام دادیم. الان هم البته بانک‌های ما از آن طرف بام افتادند.

https://hoorkhabar.ir/665920کپی شد!
101