کشف و شناسایی یک محل غیر مجاز آماده سازی مواد اولیه غذایی در غرب اهواز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در این باره گفت: کارشناسان  بهداشت محیط مرکز سلامت جامعه شماره ۱ مرکز بهداشت غرب اهواز در طی بازرسی های انجام شده به  یک  محل تولید و عرضه خمیر فلافل و سمبوسه در محلهای مسکونی و غیر مجاز برخورد نموده که بعد از بررسی لازم مشخص گردید محله پیشگفت فاقد مجوزهای صنفی –بهداشتی   و  در شرایط بسیار اسفبار در  حال فعالیت  می باشد.

وی افزود: پس از بررسی لازم، اقدامات بعدی صورت گرفته و محل پیشگفت جهت انجام مراحل قانونی و اخذ مجوز  قضایی  و جلوگیری از فعالیت آن  به مراجع قضایی معرفی گردید.

مهرداد شریفی گفت: در همین راستا مجوز قضایی ورود به محل توسط شعبه ۲۱ بازپرسی (شعبه ویژه بهداشتی ) صادر و با همکاری اماکن نیروی انتظامی به محل مراجعه و ضمن جلوگیری از فعالیت و پلمپ محل نسبت به دستگیری و جلب ۳ نفر از متخلفین امر اقدام شد .

شریفی افزود:کارشناسان بهداشت محیط بصورت تمام وقت در سه نوبت ، بازرسی های صبح ، عصر و شبانگاهی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مناطق تحت پوشش بازدید وبازرسی به عمل آورده و ضمن توصیه ها و تذکرات لازم به متصدیان و مدیران مراکز عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی در صورت نیاز طبق آئین نامه های موجود برخوردهای قانونی با آنها صورت می گیرد .

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز آماده دریافت  گزارشهای  مردمی مبنی بر تولید مخفیانه مواد غذایی به‌صورت غیر‌مجاز می باشند. شریفی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با انجام اقدامات این‌ چنینی و انجام نظارت‌های لازم زمینه برای برخورد با متخلفان و ارتقای سطح سلامت مردم فراهم شود.

وی همچنین یادآورگردید :مراکز عرضه کننده مواد غذایی همچون اغذیه فروشان و ساندویچی ها ، آشپزخانه ها و .. مواد اولیه و خام را در صورت عدم تهیه در محل خود، از مراکز دارای مجوز و بهداشتی تهیه نموده و موظف می باشند مکانهای فراوری و تهیه مواد اولیه خود را به بازرسان بهداشتی منطقه خود معرفی نمایند .

 

https://hoorkhabar.ir/665865کپی شد!
162