فرماندار از رصد اطلاعاتی گفت، شهردار تکذیب کرد/ از جامعه خبری عذر خواهی کنید

به گزارش هورنیوز، پس از ساعات اولیه ظهر دیروز شنبه چهاردهم مردادماه، خبر تیراندازی توسط دو موتور سوار به شهرداری چمران از توابع ماهشهر با سرعت بسیار زیاد توسط کانال های خبری استان در فضای مجازی منتشر شد. پس از این خبر ساعت ۲۲ همین روز منصور قمر فرماندار ماهشهر، در مصاحبه با خبرگزاریهای استان از تائید خبر و رصد اطلاعاتی و پایش افراد برای رسیدن به این دو فرد خبر می دهد و می گوید: ساعت ۱۳ امروز دو سرنشین یک موتور از فاصله دور به سمت شهرداری شهر چمران تیر اندازی کردند و بلا فاصله گریختند.

وی با ارائه جزئیات ماجرا گفت: بر اساس شواهد موجود از سوی این دو نفر پنج تیر شلیک شد که سه تیر آن هوائی بوده و ۲ تیر آن به سمت ساختمان شهرداری شلیک شده است.

قمر با بیان اینکه این دو تیر نیز خسارتی به ساختمان شهرداری وارد نکرده است افزود: دو تیر در بالای ساختمان اصابت کرده و هیچگونه خسارت خاص به ساختمان وارد نکرده است.

فرماندار ماهشهر گفت: هر چند این دو فرد هنوز دستگیر نشده اند و انگیزه آنان مشخص نیست ولی با رصد اطلاعات توسط ماموران انتظامی و امنیتی قطعاً ظرف ۲ روز آینده دستگیر خواهند شد.

اما پس از این خبر و انعکاس در فضای مجازی و رسانه ها، ابراهیم بریهی شهردار چمران در مصاحبه با مهر و با تکذیب این خبر، خبرنگاران را مقصر اصلی می داند و می گوید: شایعه تیراندازی به شهرداری چمران که شنبه در برخی سایت ها و فضای مجازی اطلاع رسانی شد، خلاف واقع بود و از این رسانه تکذیب می‌ کنم.

شهردار چمران افزود: در شهر چمران توسط شهرداری مکانی برای تیم ورزشی تیراندازی به اهداف پروازی در فضای باز احداث شده که شنبه با حضور مسئولان این هیئت ورزشی و مدیران شهر شاهد آغاز فعالیت آنها بودیم که متاسفانه رسانه ها به جای آنکه به این واقعه مهم و مثبت بپردازند و پوشش خبری دهند، به شایعه پراکنی روی آورده که نه تنها با روح حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی منافات داشته بلکه به تشویش اذهان عمومی دامن زده و باعث نا امنی روانی در سطح شهر و جامعه می شود.

وی بیان کرد: مردم چمران در برخی مراسم خود اقدام به تیراندازی و استفاده غیرمجاز از اسلحه می کنند که احتمالا صدای تیراندازی در این مراسم بوده باشد در صورتی که ما شاهد هیچ گونه تیراندازی به مجموعه شهرداری چمران نبوده ایم.

بریهی عنوان کرد: خبرنگاران باید ابتدا بر اساس اصول ابتدایی حرفه خبرنگاری که همانا اطلاع رسانی دقیق، به موقع و صحت خبر بوده اقدام به تهیه و انتشار خبر کنند که متاسفانه در این خصوص و شایعه ای که شنبه به آن در رسانه های خود دامن زدند نه تنها این اصول ابتدایی را رعایت نکرده بلکه هیچ گونه تماسی با مدیران شهری و حتی اینجانب به عنوان شهردار نکرده اند.

در پایان باید به این اخبار در استان خوزستان به صورت عمیق تر توجه داشت که اگر تکذیبیه از سوی شهردار چمران صحت داشته باشد، چگونه فرماندار از رصد اطلاعاتی و پایش و… خبر داده است. این درصورتی است که اگر فرماندار یک شهر از موضوعی خبر نداشته باشد و از روی حدس و گمان و اخبار فضای مجازی مصاحبه ای انجام دهد دیگر از مردم عادی که شایعات را باور می کنند چه توقعی می توان داشت؟

ضمن اینکه از این دو مقام مسئول و دیگر مسئولین استان انتظار می رود سریعاً صحت و سقم این موضع را مشخص نمایند، به شهردار چمران یادآور می شویم همه خبرنگاران اخبار کذب را منعکس نمی کنند و شما به جای خبرنگاران باید چنین و چنان کنند بگوئید، آندسته از خبرنگارانی که خبر فوق را منعکس کردند… را مورد خطاب قرار دهید و از جامعه زحمت کش خبری استان عذر خواهی کنید.

https://hoorkhabar.ir/663879کپی شد!
126