ورود مقامات و هیات های عالیرتبه خارجی به کشور برای حضور در مراسم تحلیف

هورنیوز – رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه در مراسمی حکم رییس دولت دوازدهم را با حضور مقامات لشکری و کشوری به حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تنفیذ کردند.

دولت یازدهم در چهار سال گذشته توانست با دیپلماسی فعال در عرصه سیاست خارجی و رفع تحریم های هسته ای فضای جدیدی را در جامعه بین المللی باز کند و امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در منطقه وبین الملل از جایگاه ویژه و تعیین کننده ای برخوردار است.

همین دیپلماسی فعال سبب شده تا مقامات عالیرتبه کشورها تمایل بیشتری برای تعامل و مشارکت با جمهوری اسلامی داشته باشند و حضور میهمانان در صدر هیات های عالی رتبه از نخستین دقایق اولیه امروز برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان را شاید بتوان یکی از این راستا قلمداد کرد.

نخستین مهمان خارجی که امروز صبح وارد کشورمان شد، کیم یونگ نام رییس کنگره ملی خلق کره شمالی و مرد شماره دو این کشور است که با استقبال ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه قرار گرفت.

همچنین بارناباس سیبوسیو دلامینی نخست وزیر پادشاهی سوازیلند نیز در صدر هیاتی سیاسی و موسس علی معاون نخست وزیر اوگاندا نیز برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شدند.

«ژان ماکس راکو تو ماموجی» رئیس مجلس ماداگاسکار و جاب ایندوگایی رئیس مجلس ملی جمهوری متحده تانزانیا نیز از مهمانان و مقامات عالی رتبه ای هستند که وارد تهران شدند.

همچنین هیات دیپلماتیک جمهوری نامیبیا روز پنجشنبه در صدر هیاتی دیپلماتیک برای شرکت در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری وارد تهران شد.

حضور و مشارکت حداکثری مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی که منطقه ناامنی به سر می بریم، سبب شد تا اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران باردیگر در عرصه های منطقه ای وبین المللی به رخ جهانیان کشیده شود.

بی تردید امروز جمهوری اسلامی ایران دارای امنیت مثال زدنی است که می تواند در تعامل جامعه بین المللی در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرگذار باشد.

مراسم تنفیذ دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صبح امروز(پنجشنبه) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد و مراسم تحلیف عصر شنبه ۱۴ مرداد ماه با حضور مقامات کشوری و لشگری و مقامات عالیرتبه از ۹۲ کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

هشت رییس جمهوری و ۱۹ رییس مجلس، ۹ معاون رییس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رییس مجلس، ۱۱ وزیر امور خارجه و ۳۵ فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی حضور می یابند.

همچنین در این مراسم ۱۲ معاون وزیر خارجه، ۶ رییس گروه دوستی – پارلمانی و دو رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها شرکت دارند.

https://hoorkhabar.ir/663557کپی شد!
86