دورهمی یا شورای ورزش!

این روزها برنامه پر مخاطب دورهمی باعث شده تا مسئولین بیش از گذشته این رسم دیرینه و کهن را در استان خوزستان به جای آورده و بیشتر اوقات با برگزاری یکه دورهمی در قالب جلسه به مشکلات رسیدگی کنند و تا دورهمی دیگر بدرود و دوصد بدرود…

یکی از این دورهمی ها که نزدیک به سه سال قدمت دارد، مقرر بود به مشکلات یک عده انسان با نام ورزشکار بپردازد و اگر هم وقت یاری کند عکس و مصاحبه ای هم چاشنی کارش شود.

باوجود بیش از سه سال از برگزاری این دورهمی، جلسه یا شورا تا کنون این مشکلات برطرف نگشته و در جلسات آینده معمولاً به مرور گفتگوها در جلسات قبل پرداخته می شود، و در ادامه طرح یک مشکل جدید از بیشمارها که با درایت و تجربه برخی میهمانان پرتجربه در دورهمی ها به اتلاف وقت و پایان جلسه می انجامد!

در این گزارش قصد داریم با بررسی مو به موی یکی دیگر از این دورهمی ها(شورای ورزش) به نحوه اجرا و مصوبات این جلسات بپردازیم.

*نکته: در این گزارش پس از این (دورهمی) شورای ورزش نامیده می شود.

باتوجه به اینکه جلسه شورای ورزش شنبه ۲۴ تیرماه در فرمانداری اهواز برگزار شد، طبق روال معمول مسئول اداره ورزش و جوانان اهواز ناله کنان به کمبود اعتبارات و بودجه پرداخت و گفت: با تصویب شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان مقرر شد که ۱۰ درصد از بافت ها و اماکن ورزشی تغییر کاربری داده و به تجاری تبدیل شوند که از این طریق بتوان با درآمد پایدار، هزینه هیات های ورزشی تامین شود اما تاکنون این امر به کندی پیش رفته است و از شهرداری خواستاریم که به این امر توجه ویژه ای داشته باشد.

در پاسخ به این درخواست، مک ولی مسئول ورزش شهرداری توپ کم کاری خود بعنوان نماینده شهرداری و شورای چهارم در این زمینه را به زمین شورای پنجم می اندازد و با یک پیش بینی نوستراداموسانه از دید ورزشی شورائیان پنجم تعریف و تمجید می کند و می گوید:طرح شما باید به عنوان لایحه به شورای کلانشهر اهواز برود و آن جا تصویب شود و پس از آن شهرداری با ابلاغ شورا می تواند در این زمینه کمک های لازم را به شما کند. این طرح با توجه به زمان کم شورای فعلی بهتر است با روی کار آمدن شورای جدید مطرح شود و مطمئن هستم با دید ورزشی شورای جدید، مساعدت لازم در این زمینه صورت می گیرد، که کلاً مصوبه شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان در این مورد و با پاسخ کارشناسانه این مسئول به تاریخ سپرده شد!

همچنین در ادامه، بحث تکراری جلسه قبل شورای ورزش استان با عنوان مشکلات بانوان به میان آمد که نماینده ملی حفاری، نفت و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز هر کدام همچون اعضای شورای ورزش استان به خدمات دهی در بخش بانوان پرداختند که بجاست این مثال مشک نمونه خروار است را بکار ببریم.

در بخشی دیگر از پارکهای بانوان اهواز که بیشتر به معمای مثلث برمودا شبیه است و معمولاً نقل و نبات تمامی شوراهای ورزش استان هم نیز هست صحبت به میان آمد که باز با توضیحات مسئول دیگر و پیچش ۳۶۰ درجه ای جلسه پایان یافت.

حال باید پرسید، چند جلسه از آن مصوبه شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان می گذرد که طرح تغییر کاربری به این شورا آمده و همین مسئولین آن را با بهانه های مختلف به مسئولین و زمان دیگر موکول کرده اند؟ آیا خود این آقایان که به جز تعریف و تمجید از بالادستی های خود حرفه ی دیگری ندارند در آن زمان تا کنون مسئول نبوده اند که به دید ورزشی شورای بعد بسنده می کنند؟

یا اینکه از مسئولین دیگر که گزارش کمک ۳۰ یا ۴۰ درصدی خود را به این حوزه عنوان می کنند، باید پرسید چرا وضع ورزش بانوان اهواز یا استان هنوز به هاله ای از ابهام هم نرسیده است؟ و شما بفرمائید امکانات ورزشی خود را به کدام بانوان تخصیص داده اید؟ آیا خدمات دهی به همسران شاغل در نفت و حفاری که وظیفه امور ورزش آن شرکتهاست باید در جلسه شورای ورزش همه بانوان اهوازی ارائه شود؟

تا چه زمانی این پارک بانوان قرار است مورد بحث قرار گیرد و مسئولین ذیربط این بنای نوساز را که با تبلیغات و عکسهای بسیار افتتاح شده است را از شانه خود باز کنند؟

در پایان خواهانیم آقایان مسئول یکبار برای همیشه با نگاهی ورزشی و صادقانه مصوبات شوراهای ورزش استان و شهرستانها را بررسی کنند و بفرمایند تا کنون چند درصد از این مصوبات عملیاتی شده است. شورایی که معمولاً کارشناسان ورزشی مدیریت دیده در خود ندارد و به دلیل نجابت ورزشی ها با چند بحث حاشیه ای به پایان می رسد.

 

پی نوشت اول: آقای فرماندار شما هم به شورای ورزش اهواز تشریف بیاورید خوشحال می شویم.

پی نوشت دوم: از استاندار خواهشمندیم خداوکیلی گزارش جلسه شورای ورزش اهواز برگزار شد را در همین پایگاه خبری بخوانند و بگویند چه بازخوردی برای ورزش کلانشهر اهواز دارد.

پی نوشت سوم: ما ورزشکاران همچنان به نحوه برگزاری شوراهای ورزش استان اعتراض داریم.

پی نوشت چهارم: آیا واژه دورهمی برازنده این شورا نیست؟

https://hoorkhabar.ir/662042کپی شد!
438