خوزستان اکنون شرایط سختی دارد/ هیج سد جدیدی در حال ساخت نیست

به گزارش هورنیوز ؛ صبح امروز معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشورمان به همراه اریک سولهایم، معاون دبیرکل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل و همچنین گری لوئیس، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، به منظور بازدید از کانون های ریزگرد در خوزستان، به این استان سفر کردند.

معصومه ابتکار در پایان بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم، در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: امروز در ادامه برنامه های کنفرانس بین المللی گرد و غبار که به میزبانی تهران در حال برگزار است، نمایندگان سازمان ملل و جمعی از دیگر شرکت کنندگان در این اجلاس، برای بازدید از کانون های ریزگرد، به استان خوزستان سفر کرده اند.

وی افزود: در بازدید هوایی که از تالاب هور العظیم به عمل آمد، شاهد احیای بخش های زیادی از این تالاب بودیم که می می تواند به مهار گرد و غبار کمک کند.

ریس سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: علاوه بر بازدید از تالاب هورالعظیم، بازدید زمینی و هوایی از مراحل اجرایی عملیات نهال کاری و تثبیت خاک در خوزستان را خواهیم داشت.

ابتکار در ادامه با اشاره به شرایط جوی استان خوزستان، عنوان کرد: خوزستان شرایط سختی را هم در بحث گرما و طوفان‌های گرد و غبار و هم کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی‌درپی تجربه می‌کند و قطعا این موارد آسیب‌ها و مخاطرات زیادی را به وجود می‌آورند و مهم‌ترین برنامه این است که برای آن برنامه سازگار داشته باشیم و بتوانیم منابع آبی‌مان را در عرصه سرزمینی به درستی مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادامه سدسازی ها روی رودهای استان، تصربح کرد: هیچ سد جدیدی در حال ساخت نیست و همچنین هیچ مجوز جدیدی برای سدسازی صادر نشده و هرچه هست متعلق به گذشته است. هیچ مجوز جدیدی برای برداشت از سرشاخه‌های کارون صادر نشده است.

https://hoorkhabar.ir/661095کپی شد!
138