برگزاری جشن های دهه کرامت باحضور خدام رضوی در خوزستان/خدام با سفر خود فضای معنوی حرم را به استان می آورند

به گزارش هورنیوز حجت‌الاسلام دانیال اریکه دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در نشست خبری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان خوزستان پیش از ظهر امروز در مسجد جوادالائمه(ع) اهواز برگزار شد، اظهار داشت:در برگزاری دهه کرامت ، تنها نهاد رسمی که متولی جشن های مردمی و بین المللی است آستان قدس است.

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان برای نهمین سال پیاپی جشن های مردمی به مناسبت دهه کرامت برگزار می شود، ادامه داد: سال گذشته در استان خوزستان،برنامه ها در ۲۴ شهرستان و باحضور ۱۴ نفر از خادمین حضرت رضا(ع)با بیش از دویست برنامه به اجرا درآمد.

حجت الاسلام اریکه با بیان اینکه جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید سال گذشته در حدود ۱۲ کشور دنیا و همچنین سراسر کشور ایران اجرا شد، تصریح کرد:  بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور خدام رضوی توسط هیئات مذهبی، مساجد و پایگاه‌های بسیج به صورت خودجوش انجام شد و ۳۶ جشن عمومی در سطح محلات، پارک‌ها و خیابان‌ها با آمار جمعیتی ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر برگزار شد.

وی درباره برنامه‌های امسال خدام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در استان خوزستان گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید امسال در ۲۷ شهرستان و ۱۳ منطقه حاشیه‌ای در اهواز برگزار خواهد شد و تا پایان دهه کرامت بیش از ۳۰۰ برنامه در بخش‌های مختلف دیدار با زندانیان، عیادت بیماران، جشن‌های ویژه بانوان، جشن‌های ویژه کودک و نوجوان، دیدار با ائمه جمعه و علما، کارکنان ادارات، خانه سالمندان و … انجام می‌شود. جشن‌های ویژه زوج‌های جوان با حضور خدام، دیدار با خانواده شهدای جنگ تحمیلی و خانواده‌ شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های خدام خواهد بود.

وی عنوان کرد : چهارم مرداد ماه هم سه برنامه استقبال از ۱۸ نفر از خدام آستان حضرت رضا(ع) در غالب سه گروه هم برنامه ریزی شده که به ترتیب در خیابان امام خمینی،خیابان اصلی کیانپارس و کوی صافی برگزار خواهد شد.همچنین امسال جشن ویژه زوج های جوان و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم هم تدارک دیده شده است.
حجت الاسلام اریکه گفت : برای امسال شعار ” نهضت خدمت رسانی و کمک به محرومین در سیره حضرت رضا(ع) ” بعنوان نقشه راه ستاد برگزاری جشن های دهه کرامت انتخاب شده است.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان در ادامه تصریح کرد: حضور خدام برای ما اصل نیست؛ اما فضایی که در استان ایجاد می‌کنند و حال و هوای معنوی که از حرم برای ما می‌آورند، مهم و تأثیرگذار است. شعار امسال جشن‌های زیر سایه خورشید «نهضت خدمت‌رسانی به محرومین از سیره امام رضا(ع)» انتخاب شده است و در این راستا مقرر شد کمپین جمع‌آوری جهیزیه ویژه زوج‌های جوان راه‌اندازی شود. در مؤسسه جوادالائمه که میزبان برنامه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید است، ۱۸ جهیزیه همزمان با سالروز امام علی بن موسی‌الرضا اهدا خواهد شد. دیگر تشکل‌ها نیز برنامه‌هایی در این زمینه دارند.

 

https://hoorkhabar.ir/661001کپی شد!
111