حسن بیت سعید در استقلال تهران هم می تواند موفق عمل کند ؟

هورنیوز – حسن بیت سعید در یکی دو فصل گذشته بازی های خوبی در ترکیب استقلال خوزستان انجام داد و همراه با این تیم در لیگ برتر پانزدهم موفق شد فاتح لیگ برتر ایران شود. حسن بیت سعید همراه با استقلال خوزستان به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال ایران در این فصل در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و همراه با این تیم نتایج خوبی کسب کرد. حسن بیت سعید ۲۷ ساله در لیگ برتر شانزدهم در هر ۳۰ بازی به طور کامل در میدان حضور داشت و با ده گل زده و ۶ پاس گل آمار خوبی در این تیم داشت.

 

در خصوص حسن بیت سعید این سئوال پیش می آید که آیا در استقلال تهران هم می تواند موفق عمل کند و بازی های خوبش را در این تیم پرطرفدار هم به نمایش بگذارد؟ اگر به بازیکنانی که در ادوار گذشته لیگ برتر از استقلال خوزستان یا استقلال اهواز راهی تیم همنام تهرانی شدند نگاهی بیندازیم، به خوبی می توان دریافت که این بازیکنان پس از حضور در جمع آبی پوشان تهرانی دیگر نتوانستند مثل گذشته بازیکن مؤثری بوده و بازی های خوب خود را در این تیم پرطرفدار هم به نمایش بگذارند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به عملکرد بازیکنان استقلال خوزستان یا استقلال اهواز که با جدایی از این تیم راهی استقلال تهران شدند.

 

محمدباقر احمدی

این بازیکن در لیگ برتر ششم با جدایی از استقلال اهواز راهی تهران شد و پیراهن آبی پایتخت نشینان را بر تن کرد. باقر احمدی که چند فصلی را در استقلال اهواز بازی های خوبی را به نمایش گذاشته بود، مورد توجه مسئولان استقلال تهران قرار گرفت و سرانجام به این تیم پیوست. باقر احمدی در تیمی که هدایت آن بر عهده صمد مرفاوی بود، چندان فرصت بازی حضور در میدان پیدا نکرد و تنها در چهار بازی برای آبی پوشان به میدان رفت. او که از نیمکت نشینی در استقلال خسته شده بود، روزهای خوبی را در تیم سپری نمی کرد و در پایان فصل از جمع آبی پوشان جدا شد و به ابومسلم پیوست.

 

اسماعیل شریفات

مهاجم جوان استقلال اهواز در ابتدای لیگ برتر دهم از استقلال اهواز راهی استقلال تهران شد. داستان شریفات کاملاً عکس باقر احمدی بود. شریفات از بازیکنان مورد توجه پرویز مظلومی بود و طی دو فصلی که در جمع آبی پوشان تهران حضور داشت، در بیشتر بازیها به میدان رفت. گرچه شریفات با دوندگی خود مهره تأثیرگذاری در خط حمله استقلال بود، اما در انجام وظیفه اصلی یک مهاجم یعنی گل زدن کاملاً ناکام بود. وی در اولین فصل حضورش در استقلال در مجموع ۲۹ بازی در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا انجام داد اما تنها دو گل برای تیمش زد. در لیگ برتر یازدهم هم آمار او تغییر خاصی نکرد و در ۲۳ بازی در طول فصل (در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) فقط چهار برای استقلال گلزنی کرد. پس از بازگشت قلعه نویی به استقلال، شریفات پس از دو فصل حضور در جمع آبی پوشان تهرانی، از این تیم جدا شد و به فولاد خوزستان پیوست.

 

میلاد میداوودی

میلاد میداوودی از جمله بازیکنان آینده دار و خوش آتیه خوزستان بود. میلاد که همه او را به خاطر شوتها و ضربات آزاد رونالدویی به یاد دارند، پس از جدایی از استقلال اهواز به صورت قرضی در پاس تهران و النصر امارات بازی کرد، اما سرانجام در لیگ برتر دهم به استقلال تهران پیوست. میداوودی در فصل اول حضورش در استقلال، تا اندازه ای موفق عمل کرد و در ۱۴ بازی توانست ۸ گل بزند و ۲ پاس گل بدهد. میداوودی در فصل بعد با وجودی که ۲۵ بار برای استقلال به میدان رفت اما دو گل کمتر زد. دوران افت میلاد بیش از حد طولانی شده بود و سرانجام این بازیکن در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر دوازدهم راهی آلومینیوم هرمزگان شد.

 

مهدی مؤمنی

مهدی مؤمنی مهاجم استقلال خوزستان در لیگ برتر چهاردهم بود که در تمامی بازیها برای این تیم به میدان رفت و آمار ۶ گل زده و ۵ پاس گل را به نام خود ثبت کرد. مؤمنی با جدایی از استقلال خوزستان به نفت تهران پیوست و پس از یک نیم فصل حضور در این تیم، راهی استقلال شد. مؤمنی در استقلال چندان فرصت بازی پیدا نکرد و مجموع دقایق حضور او در میدان ۲۰۰ دقیقه بود و از اینرو دوران حضور مؤمنی در استقلال تنها یک نیم فصل طول کشید تا در پایان فصل بار دیگر به جمع استقلالی های خوزستان بپیوندد.

 

ایمان مبعلی

ایمان مبعلی یکی از هافبک های بسیار خوب استقلال در سال های اخیر بوده؛ این بازیکن در دو مقطع به استقلال پیوست؛ بار اول مبعلی با جدایی از لیگ حرفه ای امارات به استقلال پیوست، و در نیم فصل دوم لیگ سیزدهم با جدایی از استقلال خوزستان برای دومین بار پیراهن آبی استقلال تهران را بر تن کرد تا به عنوان بازیکن کمکی فقط در بازی های لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم بازی کند. به همین علت، تا پایان نیم فصل مبعلی تنها چهار بازی برای استقلال انجام داد و در پایان فصل هم از این تیم جدا شد و به نفت تهران پیوست.

 

میثم مجیدی

مدافع چپ فعلی صبای قم در پایان لیگ برتر چهاردهم از جمع آبی پوشان خوزستان جدا و راهی دیگر تیم آبی پوش لیگ برتر در تهران شد. مجیدی سال گذشته از مهره های اصلی در ترکیب پرویز مظلومی بود و ۲۴ بار برای استقلال به میدان رفت و در اکثر بازیها هم به طور کامل در زمین حضور داشت. اما در این فصل با روی کار آمدن منصوریان، شرایط به کلی برای مجیدی فرق کرد. از یک سو مجیدی از شرایط آرمانی خود دور بود و از سوی دیگر هم به نظر می رسید که او در برنامه های منصوریان جایی ندارد. این مدافع اراکی تا پایان نیم فصل اول لیگ شانزدهم تنها در ده دقیقه پایانی بازی با استقلال خوزستان بازی کرد و سرانجام در نقل و انتقالات نیم فصل با جدایی از استقلال، به تیم صبای قم پیوست.

 

حسن بیت سعید

داستان بیت سعید تا اینجا مثل سایر بازیکنانی است که به آنها اشاره کردیم؛ بازیکن موفق و تأثیرگذار در استقلال خوزستان یا استقلال اهواز. اما باید تا شروع لیگ برتر هفدهم صبر پیشه کنیم تا عملکرد این مهاجم را در جمع آبی های پایتخت مشاهده و قضاوت کنیم. آیا بیت سعید عملکردی متفاوت از بازیکنان قبلی در استقلال تهران به نمایش خواهد گذاشت؟

 

https://hoorkhabar.ir/660179کپی شد!
302