اظهارات متناقض مسئولان؛ بازی با سلامت مردم!

به گزارش هورنیوز ؛ طی چند روز اخیر خبرهای نگران کننده ای از ابتلای هموطنان مان به بیماری تب کریمه کنگو و مرگ چند نفر به گوش رسید.

در استان خوزستان که به گفته شکرالله سلمان زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان، تب کریمه کنگو، از بیماری های بومی در استان است، خوشبختانه تاکنون کنترل شده و موردی از ابتلا در استان خوزستان مشاهده نشده است.

بیماری کشنده کریمه کنگو که از طریق گزش یک نوع کنه در بدن حیوانات به ویژه دام ها و سپس در تماس انسان با آن حیوان، منتقل می شود، نگرانی مردم را برای خرید گوشت قرمز افزایش داده است.

اما این نگرانی ها پس از اظهارات متناقض مسئولان در چند روز گذشته، افزایش پیدا کرده است.

البرز کریمی مدیرعامل کشتارگاه اهواز، روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه خبر از ممنوعیت ورود گوشت به این شهر را داد و گفت: اگر قصابی این کار را انجام دهد قطعا غیرقانونی است.

سه روز بعد یعنی روز شنبه ۱۳ خردادماه، مصطفی کنارکوهی، مدیرکل دامپزشکی خوزستان، ضمن رد خبر ممنوعیت ورود گوشت قرمز به اهواز، به ایرنا گفت: در هیچ کارگروه اقتصادی در خوزستان به دلیل احتمال بروز این بیماری و یا هیچ دلیل دیگری ورود گوشت قرمز به اهواز ممنوع نشده است.

 

به گزارش هورنیوز ؛ در شرایطی که مردم با نگرانی تمام، اخبار مربوط به ابتلای دیگر هموطنان به بیماری کشنده تب کریمه کنگو را دنبال میکنند، قطعاً اینگونه اظهارات متناقض مسئولان، بازی با سلامتی مردم است و موجب افزایش نگرانی ها در این زمینه می شود.

https://hoorkhabar.ir/659302کپی شد!
162