ساخت سدها در بالا دست کرخه عواقب فاجعه باری برای خوزستان خواهد داشت

به گزارش هورنیوز ؛ آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به با اشاره به ۱۴ خردادماه، سالروز رحلت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: به برکت مکتب سیاسی حضرت امام که سیاست و معنویت در آن گره خورده اند، باعث بیداری مسلمانان شدند.

وی افزود: حاکمیت اسلام، اعتقاد و اعتماد به مردم یعنی مردم سالاری دینی، نگاه جهانی، عدالت اجتماعی، دعوت به رهایی مستضعفان و محوریت ولایت فقیه از دیگر ویژگی های مکتب امام خمینی (ره) است.

وی افزود: در بخش دیگری از این سند آمده است که باید با خشونت مقابله شود، یعنی بحث جهاد و شهادت از آموزش و پرورش حذف شود.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: مورد دیگر در این سند، حذف آموزش های دفاعی است تا دانش آموزان آدم های بیخیال و بی تفاوت تربیت شوند. دیگر مقصود این سند حاکمیت سکولاریسم است تا دانش آموزان به مسائل دینی کاری نداشته باشند.

آیت الله حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، خاطرنشان کرد: در انتخابات شورای شهر اهواز که برخی نسبت به نتایج آن معترض هستند، باید مُر قانون رعایت شود و اعتراضات تنها از راه قانونی دنبال شود.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به کلنگ زنی سدی در همدان، اظهار کرد: کلنگ زنی این سد در راستای سدهایی است که دولت بنا دارد، بر روی کرخه بگذارد که در صورت ساخت این سدها، قطره آبی به خوزستان نخواهد آمد و باعث ایجاد یک فاجعه در خوزستان خواهد شد.

وی افزود: وزیر نیرو نیز به عواقب فاجعه بار ساخت این سدها، اذعان داشت اما این کار در حال انجام است و باعث خواهد شد کشاورزی خوزستان تعطیل و ریزگردها در استان ۱۰۰ برابر می شود.

https://hoorkhabar.ir/659205کپی شد!
115
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.