قطع برق در اهواز ناشی از شدت باد و بروز حادثه بود/ برق تمامی شهر اهواز وصل شد

به گزارش هورنیوز روز گذشته هوای بسیاری از شهرهای خوزستان از جمله اهواز به علت وزش بادهای شدید و تحریک کانون های ریزگرد به وضعیت بسیار نامطلوبی دجار شد. وزش باد شدید علاوه بر ریزگرد، پیامدهای دیگری همچون قطعی آب و برق را نیز در پی داشت از همین رو مردم روزه دار شهر اهواز با ابراز گله از بروز چنین مسائلی در گرمای شدید خواستار راه حلی برای پیشگیری از این مسائل شدند.

در همین راستا علیرضا شکرخدایی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز اظهار داشت: پیش از ظهر روز گذشته شاهد آغاز طوفانی با سرعت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت بودیم که وزش باد شدید و بروز گرد و خاک تا ساعات پایانی شب گذشته ادامه داشت.

وی افزود: در طول این مدت ۱۱ پایه سقوط کرد و ۲۵ فقره سیم بریدگی در خطوط فشار متوسط، ۲۲ فقره سیم بریدگی در خطوط فشار ضعیف، بیش از ۵۰ مورد جمپر بریدگی بین خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف، ۲ فقره شارژ ترانسفورماتور، ۴۰۹ مورد سقوط شاخ و برق روی خطوط برق محلی که در بسیاری از موارد موجب اتصال کوتاه و قطعی موقت برق شد، مجموع حوادثی بود که از پیش از ظهر روز گذشته تا ساعات پایانی شب گذشته رخ داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه “۲۸۰ فیدر برق اهواز ساعت ۲۱ شب گذشته در مدار بودند”، گفت: در حال حاضر وضعیت عادی است، از شدت وزش باد به میزان قابل توجهی کاسته شده و وزش باد کمی که اکنون داریم، مشکلی برای شبکه ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برق تمامی شهر اهواز وصل است و تمامی مشکلات و حوادث رخ داده با حضور مستمر تیم های امدادی و برقرسانی برطرف شده اند.

شکرخدایی با بیان اینکه “شدت بروز گرد و خاک در روز گذشته ۱۴ برابر حد مجاز بود”، گفت: اینبار هیچ مشکلی از بابت بروز گرد و خاک برای شبکه برق اهواز رخ نداد و تمامی قطعی های رخ داده برق، ناشی از شدت باد و بروز حوادث بعدی ناشی از آن بود.

منبع : تسنیم
https://hoorkhabar.ir/659190کپی شد!
141