اعلام آماده باش ستاد بحران خوزستان برای مقابله با حریق در جنگل ها

هورنیوز – فرامند هاشمی زاده شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع بررسی آتش سوزی های اخیر، اظهار کرد: اهمیت جنگل ها و منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و وظیفه حفاظت از این سرمایه ها بر عهده همه ماست اما گاهی در این زمینه شاهد اهمال مدیریتی هستیم.

وی با تاکید بر آماده باش ستادهای بحران شهرستان ها افزود: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال بروز حریق در جنگل ها و مراتع، شناسایی عرصه های بحرانی و بسیج امکانات و ظرفیت های استانی باید دوباره مدنظر فرمانداران قرار گیرد.

هاشمی زاده همچنین با اشاره به آتش سوزی های اخیر در استان اعم از صنعتی، تجاری و خانگی اظهار کرد: راه اندازی پایگاه های اطفای حریق، تشکیل کمیته فنی، راه اندازی سالن های چند منظوره و اختصاص تجهیزات باید در دستورکار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تدوین طرح جامع مدیریت بحران با هدف ارائه نقشه راه برای مناطق مختلف استان نیز جزو ضروریات این استان است.

*ضرورت راه اندازی چهار پایگاه اطفای حریق
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت حفظ پوشش گیاهی در استان و مقابله با ریزگردها، گفت: خوزستان نیاز به حداقل راه اندازی چهار پایگاه ثابت اطفای حریق دارد.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به آتش سوزی های اخیر در جنگل های زاگرس، پاساژ رضوان اهواز و یکی از انبارهای شرکت نیشکر، اظهار کرد: مشکلات، تجهیزات و پتانسیل های استان در زمینه اطفای حریق باید بازنگری شود.

وی با تاکید بر راه اندازی سالن های مدیریت بحران در شهرستان ها، تصریح کرد: ۱۳ سالن چند منظوره مدیریت بحران چندین سال است که متروکه و یا تغییر کاربری داده شده است به طور مثال سالن مدیریت بحران یکی از شهرها به دانشگاه علمی کاربردی تبدیل شده است.

حاجی زاده افزود: بر اساس بخشنامه وزیر کشور امکانات مدیریت بحران استان ها تنها مربوط به همین بخش است و هر دستگاهی به غیر از این عمل کند، تخطی کرده است.

وی از برگزاری سمینار بین المللی اطفای حریق در ماهشهر با محوریت پتروشیمی ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته حادثه پتروشیمی بوعلی نیز در استان رخ داد باید در بحث ایمن سازی، حفاظت و تجهیز امکانات تمرکز کرد.

حاجی زاده افزود: در راه اندازی پتروشیمی ها توسط بخش خصوصی، بسیاری از استانداردهای لازم به ویژه در بحث ایمنی و تجهیزات رعایت نمی شود و سال‌ گذشته در صورتی که آتش سوزی پتروشیمی بوعلی به درستی مدیریت نمی شد، ممکن بود شاهد بروز فاجعه در شهرستان ماهشهر و استان باشیم.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد شهردار اهواز در حادثه مهار آتش سوزی پاساژ رضوان ادامه داد: در این حادثه به موقع عمل ‌نکردیم و شاهد‌ بی نظمی و عدم مدیریت واحد بودیم.

https://hoorkhabar.ir/658654کپی شد!
82