ثبت سامانه‌ای ۴۰۴ صندوق اخذ رای شورای شهر اهواز/نتیجه اولیه غیرقطعی است

به گزارش هورنیوز  نبی‌اله خون‌میرزائی درخصوص نتایج انتخابات شورای شهر اهواز اظهار کرد: کار ثبت سامانه‌ای ۴۰۴ صندوق از ۴۱۳ صندوق اخذ رای تا ساعت ۲۴ روز یک‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه انجام شد.

وی گفت: تعداد کمی از صورتجلسات تنظیمی در محل شعبه به علت اشکال در ارقام و اعداد مندرج در صورتجلسه قابلیت ثبت در سامانه را ندارند و سامانه به علت خطای اعداد آن‌ها را نمی‌پذیرد.

خون‌میرزائی ادامه داد: روشن ترین علت این خطا، این است که تعداد آراء صورتجلسه‌شده از ۱۳ برابر تعداد تعرفه‌های مصرف‌شده بیشتر است؛ به این  معنی که به فرض اگر ما یک‌هزار تعرفه در یک صندوق مصرف کرده باشیم، حداکثر با فرض اینکه هر نفر به سیزده نفر رای داده باشد، باید ۱۳ هزار رای دراین صندوق داشته باشیم، حال اگر در این صندوق بیشتر از ۱۳ هزار رای صورتجلسه باشد، چنین صورتجلساتی قابل ثبت در سامانه نیستند به خاطر اینکه آمار آرا، با آمار تعرفه‌های مصرفی همخوانی ندارد.

سرپرست فرمانداری اهوازافزود: دیگر صندوق‌های اخذ رای که اطلاعاتشان  در سامانه ثبت شده باشد، به هیات نظارت شهرستان ارسال خواهد شد تا این هیات بر اساس اطلاعاتی که در صورتجلسات ثبت کرده است، آن‌ها را به لحاظ کمی راستی‌آزمایی و سپس درباره آن‌ها قضاوت کند.

خون‌میرزائی اضافه کرد: هیات نظارت پس از بررسی این صندوق‌ها در صورت تایید، مراتب را به هیات اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اعلام می‌کند و در صورتی که صحت آن‌ها را تایید نکند و مغایرتی ببیند، مغایرت را به ستاد انتخابات ارجاع می‌دهد تا ستاد انتخابات بر اساس بررسی صورت‌گرفته توسط هیات نظارت، مغایرت‌ها را رفع کند.

وی درخصوص تعدادی از شعب که توافق شده بود مورد بازشماری قرار گیرند، گفت: آراء این شعب در دست بازشماری هستند و نتایج بازشماری ملاک عمل خواهد بود.

سرپرست فرمانداری اهواز درخصوص اعلام نهایی نتایج آراء شورای شهر اهواز، افزود: آرائی که بعد از ظهر روز ۳۱ اردیبهشت اعلام شد، آراء غیر قطعی ۳۳۳ شعبه اخذ رای بود. اکنون که ثبت آراء به ۴۰۴  شعبه رسیده و در واقع ثبت آنچه ممکن بوده، انجام شده است، این آمار شعب و صندوق‌های ثبت‌شده به هیات نظارت بر انتخابات شوراها منعکس می‌شود. آراء قطعی پس از تایید هیات نظارت قابل انتشار است.

خون میرزائی تاکید کرد: تا امروز هر آنچه از جانب فرمانداری شهرستان اهواز اعلام شده است ،نتایج غیرقطعی آرا بوده و این نتایج زمانی قطعی می‌شود که به تایید هیات نظارت برسد.

https://hoorkhabar.ir/658244کپی شد!
73