آیا بافت های فرسوده خوزستان احیاء می شود؟

به گزارش هورنیوز شکل گیری برخی از محلات و مناطق شهرهای بزرگ بنا به دلایل متعدد به گونه‌ای است که با ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری امروز به ویژه در کلان شهرها مغایرت دارد. این بافت به مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تاسیسات شهری آنها نیز فرسوده شده و کارکردهای شهری خود را از دست می دهند.

عامری، منبع آب، حصیرآباد، لشکرآباد، هسته مرکزی و نیز قسمت هایی از بخش های جنوبی شهر جزو بافت‌های فرسوده شهر اهواز به شمار می‌روند. یکی از راه‌های رونق بخشی به مناطق بافت فرسوده تخصیص تسهیلات برای ساکنان آن منطقه است، البته این تسهیلات باید در صورتی به مردم واگذار شود که برنامه‌ای منسجم برای تغییر در بافت فرسوده تدوین شده باشد. در این برنامه به غیر از بحث امکانات و زیرساخت‌ها باید نحوه ساخت بناها هم مورد بحث و مطالعه قرار گیرد.

محمدفرید لطیفی معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور به تازگی گفته است: این سازمان برای حل مشکل بافت فرسوده در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان جلساتی را برگزار کرده و بنا شد بخشی از اعتبار بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در این سه استان از سوی سازمان مدیریت بحران تامین شود.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور  با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات و مطالعات اولیه در این خصوص انجام شده است گفت: با تکمیل طرح مطالعاتی، سازمان مدیریت بحران کشور از محل اعتبارات خود در تامین اعتبار این طرح که تاثیر زیادی در مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در مشهد، اهواز و زاهدان دارد، مشارکت خواهد کرد.

https://hoorkhabar.ir/657378کپی شد!
312
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.