وزیر نفت و هیات همراه میهمان گچساران و آغاجاری

هورنیوز – در آغاز این دیدار، مهندس زنگنه پس از ورود به فرودگاه گچساران با حضور در شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران با مهندس عالی پور مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوبو شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دیدار و گفت و گو کرد .

 در این نشست صمیمی که  معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب،  نمایندگان شهرستان های گچساران، یاسوج و دهدشت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشتند، وضعیت تولید، پروژه های نفتی، نیروی انسانی، طرح های عام المنفعه درگچساران مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

مهندس زنگنه در این نشست، با قدردانی از تلاش کارکنان مناطق نفت خیز جنوب برای افزایش ونگهداشت تولید، یکی از دغدغههای مهم وزارت نفت را وضعیت نیروی انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: برنامههایی برای کارکنان قراردادی به روش معقول داریم و اعتقادم این است که باید مشکلات آنها را حل کرد .

وزیر نفت تصریح کرد:  باید کاری کنیم که زندگی شرافتمندانه و  امنیت شغلی این گروه از کارکنان تضمین شود؛ هم اکنون کمیته ویژه ای در این زمینه تشکیل شده و بهطور دائم روی این موضوع کار میکنند .

مهندس بیژن زنگنه در بخشی از سخنان خود با بیان این که تولید مناطق نفتخیز جنوب پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به سرعت افزایش یافت، گفت: اینافزایش تولید برای دنیا اعجاب آور بود، در واقع ما توانستیم دوباره تولید نفت خود را احیا   و آن را در بازار بین المللی  بفروشیم .

نوسازی تأسیسات تولید ضروری است؛ با ۱۴٫۵ درصد نمی توان صنعت را اداره کرد

وزیر نفت با بیان این که همکاران ما در مناطق نفت خیز جنوب با فداکاری در حال اداره صنعت نفت هستند، افزود : عمر بعضی از تأسیسات صنعت نفت به ۶۰ تا  ۷۰ سال میرسد این بدان معنی است که  کارکنان مناطق نفت خیز جنوب با فداکاری و زحمت دوچندان  کار میکنند .

وی با اشاره به استهلاک بخشی از  تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد و گفت: به دلیل حجم بالای نابسامانی های گذشته و آوارهایی که روی سرمان بود، به آن شکلی که لازمبود میسر نشد درباره ساختار مالی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در دولت و مجلس صحبت کنیم .

زنگنه ادامه داد: آنچه مسلم است  با ۱۴٫۵  درصد نمی توان شرکت ملی نفت ایران را اداره کرد ؛ خیلی واضح است که نمی توان صنعت را با این رقم اداره کرد .

وزیر نفت، نوسازی  تلمبه خانه ها را یکی از اولویتهی نوسازی تأسیسات  عنوان کرد و گفت : : تلمبه خانه ای که ۵٠ تا ۶٠ سال کار کرده است ،باید از نو ساخته شود.

وی با بیان این که عمر مفید تأسیسات در صنعت نفت ٢۵ تا ٣٠ سال است، افزود: هم اکنون عمر نوترین تاسیسات در مناطق نفت خیز جنوب مربوط به ان جی ال ١٣٠٠ است که٢٠ سال از عمر آن می گذرد .

ضرورت ساخت صنایع پایین دستی در گچساران

وزیر نفت همچنین بر ضرورت ساخت صنایع پایین دستی تولید نفت و گاز در منطقه گچساران تاکید کرد و افزود : ساخت چند مجتمع پتروشیمی در این منطقه در دستبررسی و اجراست و باید خیر و برکت بیشتری ازمحل  صنایع پایین دستی نفت نصیب مردم منطقه شود .

وزیر نفت، موضوع رعایت الزام های بهداشت، ایمنی و محیط زیست(اچ اس ای) مناطق عملیاتی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: منطقه گچساران به سبب شرایط خاص تولید منطقه پرحادثه ای است و نیازمند اعمال دقت بیشتری بالاست .

وی ادامه داد : وقتی میبینم جوانی در حادثه ای کشته می شود یا آسیب میبیند بسیار افسرده، ناراحت و نگران خانواده اش می شوم باید در این مقوله حساس و سخت گیرباشید و ما هم تجهیزات مورد نیاز را تامین میکنیم .

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گچساران نیز در این نشست با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون مسئولیت تولید و صیانت از ۱۵ میدان نفتی فعال را با استفاده از ۷۷۵حلقه چاه بر عهده دارد، گفت: تولید روزانه شرکت نفت و گاز گچساران حدود ۶۲۰ هزار بشکه است.

بازدید  وزیر نفت از مراحل ساخت پتروشیمی گچساران

وزیر نفت همچنین به همراه شماری از مدیران ارشد وزارت نفت، شرکت پتروشیمی و مناطق نفت خیز جنوب، استاندار و نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورایاسلامی از پروژه احداث پتروشیمی گچساران بازدید کرد .

در این بخش از بازدید خانم شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور گزارشی از وضعیت اجرایی و اعتبارات این پروژه ارائه داد؛ در این بازدید مهندس زنگنه ازمسئولان امر، تسریع در احداث و تکمیل این پروژه را خواستار شد .

پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در دست اجراست که با بهره برداری از این طرح صنعتی بیش از ۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد .

وزیر نفت و هیأت همراه سپس به اتفاق استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد از بافت فرسوده و طرحهای عمرانی نیمه تمام شهر دوگنبدان مرکزشهرستان گچساران بازدید کرد .

مهندس زنگنه در این بازدید از مشکلات طرحها، راهکارهای مسئولانه و مناسب برای بازسازی بافت فرسوده این شهر توسط کارشناسان و صاحب نظران آگاه شد .

غلام رضا تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این بازدید گزارشی از وضعیت شهر دوگنبدان و بافت فرسوده آن ارائه داد .

نشست صمیمی وزیر نفت با مدیرعامل و مدیران شرکت نفت و گاز آغاجاری

وزیر نفت در ادامه سفر خود به مناطق نفت خیز جنوب بعدازظهر پنجشنبه ضمن حضور شرکت نفت و گاز آغاجاری، با مدیرعامل و مدیران این  شرکت   دیدار و گفت و گوکرد .

در این نشست که   دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مهندس عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و تعدادی از مدیران ارشد این شرکت حضورداشتند در خصوص مسائل تولید نفت، نوسازی تأسیسات و نیروی انسانی بحث و بررسی شد .

مهندس زنگنه در این نشست صادرات بیش از ۲ میلیون بشکه نفت در روز را مدیون تلاش ها و زحمات شبانه روزی نیروهای خدوم مناطق عملیاتی عنوان کرد .

وی استفاده از ظرفیت قراردادهای نفتی را راهی مناسب برای نوسازی تاسیسات برشمرد که با سرمایه گذاری خارجی میسر می گردد .

وزیر نفت همچنین از شرکت پالایش گازبیدبلند خلیج فارس ۲ واقع در ۱۸ کیلومتری شمال آغاجاری بازدید کرد و در جریان مراحل اجرای احداث این پالایشگاه قرار گرفت.

مهندس عالی پور:

بررسی وضعیت تاسیسات و بهبود شرایط نیروی انسانی  این بازدید بود

مهندس عالی پور که در این سفر وزیر نفت را همراهی می کرد در این رابطه گفت: بررسی وضعیت تاسیسات تولیدی، و بهبود شرایط کارکنان غیر رسمی از مهمترین محورهای مباحث مدیران با وزیر محترم نفت بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب تصریح کرد: در این سفر وزیر محترم نفت در راستای بهبود وضعیت نیروی انسانی دستوراتی صادر نمودند که نتایج و آثار آن در کوتاه و میان مدت آشکار خواهد شد.

وی افزود: شرحی از وضعیت کلی نیروی انسانی ، نیازها و الزامات بهبود شرایط آنان و راهکارهای حفظ و ارتقای انگیزه خدمت در بخش های عملیاتی در مذاکرات اینجانب با وزیر محترم نفت و مشاورین مطرح شد که عمدتاً شامل بهبود و ترمیم حقوق کارکنان پیمانکاری و قراردادی بود.

مهندس عالی پور همچنین در ارتباط با مشکلات و ترمیم حقوقی کارکنان قراردادی توضیحاتی ارائه داد.

 

مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیرنفت:

اولویت استخدام رسمی نیروهای قراردادی و بهبود معیشت ارکان ثالث

مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت نیز در حاشیه این بازدید از ساماندهی و بهبود معیشت کارکنان قراردادی و ارکان ثالث صنعت نفت خبر داد.

محسن دلاویز با اعلام این خبر گفت: موضوع بهبود معیشت کارکنان قرارداد مدت موقت و پیمانکاری تا حد برخورداری از یک زندگی آبرومندانه، از مهمترین دغدغه های وزیر نفت است و مهندس زنگنه بر این باور است که وضع حقوق و مزایای این گروه از همکاران باید متناسب با تلاش فداکارانه و نیازهای معیشتی آنان باشد.

مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت تصریح کرد: از دی ماه سال ۹۵ با دستور وزیر نفت کمیته ای متشکل از رییس هیات رییسه صندوق های بازنشستگی نفت، معاون منابع انسانی ، مدیران منابع انسانی چهار شرکت اصلی وزارت نفت و اینجانب  تشکیل و ساماندهی به وضعیت حقوق و مزایای کارکنان را در دستور کار داده است.

محسن دلاویز با اشاره به نتایج خوب فعالیت این کمیته در این مدت، افزود: پرداخت کمک معیشت به بخشی از کارکنان در پایان سال گذشته، از پیشنهادی این کمیته بود.

وی پیشنهاد اعمال طرح طبقه بندی مشاغل به پیمانکاران و تأکید بر تعامل مستقیم آنان با وزارت کار و رفاه اجتماعی به منظور تصویب این طرح را از دیگر تصمیمات این کمیته برشمرد که در صورت اجرای آن حقوق و مزایای این بخش از همکاران تا حد قابل ملاحظه ای ترمیم خواهد شد.

مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت همچنین از صدور قریب الوقوع مجوز استخدام ۲۵۰۰ نفر نیروی جدید مورد نیاز صنعت نفت خبر داد و تأکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است بخش قابل توجهی از این تعداد از بین نیروهای توانمند شاغل قراردادی انتخاب شود.

محسن دلاویز ابلاغ ماده ۱۰ آیین نامه نظام های اداری و استخدامی در نفت را نتیجه تلاش و حسن اهتمام وزیر نفت به موضوع توسعه منابع انسانی برشمرد و یادآور شد: ماده ۱۰ ظرفیت مطلوبی برای بهبود وضعیت نیروی انسانی است که   بخش هایی از آن به دلیل محدودیت منابع مالی اجرا نشده است اما با فراهم شدن شرایط به طور کامل اجرا خواهد شد.

وی افزود: با وجود تمام این فعالیت ها و تلاش بی شایبه ای که برای بهبود معیشت همکاران در پیش گرفته شده، شخص وزیر نفت صادقانه گفته اند که در ارتباط با بهبود وضعیت منابع انسانی به آنچه مطلوب نظرشان بوده است، دست نیافته اند که بیانگر صداقت گفتار وزیر نفت در ارتباط با مجموعه کارکنان و سرمایه های انسانی است.

دلاویز با اشاره به حرکت رو به تعالی صنعت نفت و تحقق کارهای بزرگ طی سه سال گذشته، موفقیت در دیپلماسی نفتی و بازگرداندن حق و سهم کشور از بازار نفت، تکمیل و به ثمر نشاندن بسیاری از پروژه های معوق با پیشرفت ناچیز سالانه، را نتیجه همت و فداکاری مجموعه وزارت نفت در دوره اخیر برشمرد.

https://hoorkhabar.ir/656769کپی شد!
70