حفر و تکمیل ۷۲۵ حلقه چاه نفت و گاز در دولت یازدهم توسط شرکت ملی حفاری

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران محمدرضا تاکایدی در جریان بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در مدت چهار سال فعالیت دولت یازدهم با کاربست ناوگان عملیاتی این شرکت، یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۳۱۹ متر حفاری چاه های نفت و گاز تحقق یافته است .

وی تعداد چاه های حفاری شده، تعمیر و تکمیل شده در سال های ۹۲ تا ۹۵ را به ترتیب ۱۸۶، ۱۶۰، ۱۸۶ و ۱۹۳ حلقه عنوان کرد و افزود: از این تعداد چاه، ۳۶۲ حلقه چاه به صورت جهت دار و افقی حفر شد که از فناوری بالایی برخوردار می باشد.

تاکایدی اظهار کرد: این شرکت در مدت پیش گفته ۳۴ هزار و ۸۰۵ مورد خدمات فنی و تخصصی به شرکت های بهره بردار و سایر شرکت های متقاضی ارائه داده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران حفاری، تکمیل و تحویل ۲۶ حلقه چاه گازی در فازهای  ۱۷ و ۱۸ و فاز یک پارس جنوبی و  ۱۳ حلقه چاه نفت در میدان مشترک یاران جنوبی را از توفیقات این شرکت در چهار سال گذشته برشمرد.

وی ادامه داد: پروژه حفاری ۲۲ حلقه چاه گازی در فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز در مرحله تکمیل نهایی است و در مجموع طی سال های ۹۲ تا ۹۵ این شرکت موفق به حفاری و تکمیل ۱۹۹ حلقه چاه به صورت پروژه ای و کلید در دست (EPD )  گردیده است.    

شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار داشتن ۷۴ دستگاه  حفاری خشکی و دریایی بزرگترین ناوگان حفاری در خاورمیانه را در اختیار دارد و تنها شرکت در صنعت حفاری جهان است که توانایی ارائه یکپارچه خدمات فنی و تخصصی را که نزدیک به ۳۰ نوع است دارا می باشد.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ایران روز شنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران آغاز بکار کرد و تا روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت  دایر است.

https://hoorkhabar.ir/656575کپی شد!
63