منافع ملی بدون تامین منافع خوزستان، محقق نمی شود/ ملاک دولت آینده باید تامین منافع خوزستان باشد

به گزارش هورنیوز ؛ صبح امروز سی و سومین یادواره بزرگداشت مقام معلم باحضور جمعی از معلمان و مسئولان استانی در سالن طلائیه آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری در این مراسم، با بیان اینکه معلمی شغل خدایی است، گفت: شما عزیزان به شرط اینکه کرامتهایی که خداوند به خود نسبت داده را در وجود و شخصیت تان تجلی نمایید، میتوانید یک معلم الهی باشید، بنابراین معلمی شایسته تقدیر است که تجلی کرامت الهی باشد.

وی همه معلمان باکرامت هستند، افزود: معلمان خوزستانی با شرایط موجود در استان، درحال ایثارگری و استقامت هستند و حقیقتاً نمونه والای معلم کرامت اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود با اشاره به منافع استانی، اظهار کرد: باید نگاه ملی و بخشی به مسائل داشته باشیم اما به عقیده بنده نمیتوان منافع استانی را جدای از منافع ملی دانست.

آیت الله حیدری تصریح کرد: تجلی منافع ملی در تامین منافع استان خوزستان تحقق می یابد زیرا واقعیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و موقعیت سوق الجیشی استان خوزستان ما را به این نتیجه میرساند.

وی افزود: اگر خوزستان نبود، ۸۵ درصد از نفت و همچنین بیش از دو میلیون خاک حاصلخیز که غذای ۲ برابر جمعیت ایران را تامین کند، در کشور نبود و کیان و عظمت کشور از بین میرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منافع ملی بدون تامین منافع خوزستان، تامین نمی شود، عنوان کرد: یکی از نمونه های آن جنگ تحمیلی ۸ ساله که ۷۵ درصد آن در خوزستان بود، عمده شهدا خوزستانی بودند.

وی افزود: خاک حاصلخیز، هوا و آب موجود، از خوزستان جلگه ای بی نظیر ساخته است که طبق نظر کارشناسان می تواند غذای جمعیت کشور با ۱۶۰ میلیون نفر را نیز تامین نماید.

آیت الله حیدری با اشاره به معضل ریزگردها، خاطرنشان کرد: یکی از شروط تحقق این امر، بازگشت آب منتقل شده از خوزستان است. آقایی تونل انتقال آب از خوزستان را افتتاح می کند، اما برای حل مشکل اقدام به نهالکاری می کند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نهالکاری آب نبات و یک راه انحرافی است، تصریح کرد: ۶۰۰ هزار کانون ریزگرد به دلیل خشک شدن مراتع ایجاد شده اند و تنها در طول یکماه با بازگرداندن آب، مسئله حل می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نمی توانیم بر منافع استان مان چشم ببندیم، زیرا اگر اینگونه شد، به شهدا، ملت و استانمان خیانت کرده ایم، این موضوع باید ملاک و معیار هر دولتی باشد که سرکار می آید.

وی افزود: در سالهای اخیر تقاضای انتقال معلمان از خوزستان افزایش یافته است که باتوجه به شرایط فعلی استان، حق دارند زیرا مسائل زیست محیطی به مدارس، دانشگاه ها، ادارات، صنعت و کشاورزی گره خورده است.

https://hoorkhabar.ir/656338کپی شد!
112
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.