تب ویروس بی پولی و بدعهدی در ورزش قهرمانی استان بالا گرفت

به گزارش هورنیوز استان خوزستان در سال های گذشته اگرچه با شیب بسیار کند، اما در مبحث ورزش های همگانی ورود و زمینه را برای ترغیب خانواده ها به سمت فعالیت های ورزشی روزانه فراهم کرده است. با این وجود مقوله مهمی همچون ورزش قهرمانی به دلایل نامشخصی همواره مورد غفلت واقع شده است.

این در حالیست که خوزستان به دلیل وجود نخبگان ورزشی در بیشتر رشته های ورزشی، قهرمان هایی در سطح قاره آسیا و جهان پرورش داده است.

زیرساخت های ورزش استان بیمار است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در نشست با روسای ادارات ورزش و جوانان  شهرستانی اظهار کرد: متاسفانه باید بگویم زیرساخت‌های ورزش استان بسیار بیمار هستند و حل مشکلات آن از تزریق یک مُسکن و کارهای کوچک گذشته است و باید برای ورزش خوزستان فکر اساسی کرد.

افشین حیدری  گفت: یک جامعه جوان و ورزشکار منتظر فعالیت و حرکت ما است و بپذیرید که شما روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، نبض جامعه هستید و اگر نتوانید به خوبی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و پیگیری کنید، نبض شهرستان دچار آسیب می‌شود

وی خاطرنشان‌کرد: نمی‌پذیریم که رییس اداره‌ای فقط از مشکلات و نداری‌ها حرف بزند، چرا که خود من در سفر به شهرستان‌ها، مشکلات را دیده‌ام و باید بگویم برخی مشکلات به خاطر عدم استفاده از خلاقیت بوده است.

بی شک در کنار کمبود منابع مالی، عدم بکارگیری مدیران متخصص، نبود دغدغه مسئولان در این بخش و عدم خلاقیت در این حوزه به عقب ماندگی ورزش خوزستان کمک کرده است. نمونه با رز این امر به طول انجامیدن ساخت یک سالن ورزشی یه مدت ۲۲ سال است!

خوزستان در حوزه زیر ساخت های ورزشی در قعر جدول قرار دارد

شیرالی رییس هیئت جانبازان و معلولان استان در همین خصوص گفت: رتبه خوزستان در حوزه مسائل فنی ورزش سوم است اما در حوزه زیرساخت ها در جایگاه پنج استان آخر هستیم.

وی ادامه داد: شرمتده تامین حداقل نیازها بدای معلولان هستیم.منابع مالی بسیار کم است درحالیکه با حداقل حمایت ها قادر به جذب ورزشکران معلولل بسیاری هستیم

شاید یکی دیگر از عواملی که سبب شده امروز خوزستان در بحث ورزش با وجود ظرفیت های بی شمار، درجا بزند ضعف مدیریتی برای نظارت بر نحوه عملکرد مدیران این حوزه و همچنین ادارتی است که به نوعی در این خصوص مسئول هستند.

در نخستین جلسه شورای ورزش در سال ۹۶ بسیاری از مدیران مرتبط با بحث ورزش غیبت را بر حضور در چنین جلسه ای ترجیح داده بودند. معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مگر مسأله ای مهم تر از ورزش وجود دارد؟ تصریح کرد: این جلسات از اهمیت بسیاری برخوردار است از همین رو انتظار می رود اسامی مسئولان غائب در اختیار رسانه ها قرار گیرد چراکه باید از حالت تسامح با این دستگاه ها خارج شد.

با ورود یکی از نمایندگان کلانشهر اهواز به فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی هاله ای از امید در دل ورزشکاران و ورزش دوستان ایجاد شد تا بهبودی در این خصوص حاصل شود اما تا به این لحظه جزء چند مصاحبه، بیانیه و ابراز خوشنودی چیزی عاید این قشار جامعه نشده است.

ورزش خوزستان از لحاظ شرایط مالی بهبود می یابد

استاندار خوزستان در فروردین ماه امسال در خصوص برنامه های استانداری برای ورزش همگانی و قهرمانی استان، عنوان کرد: در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت، بحث سلامت مردم و گسترش ورزش همگانی و همچنین توجه به ورزش قهرمانی مدنظر قرار گرفته است و برنامه های مدونی داریم.

شریعتی افزود: امسال به پیشنهاد دولت در برنامه ششم توسعه و با تصویب مجلس شورای اسلامی، اعتبار خاصی برای ورزش در نظر گرفته شده که اعتبار ورزش خوزستان نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان برای سال ۹۶ است و امیدوارم رقمی هم که تخصیص داده می شود، بالا باشد. به هر حال قطعا شرایط نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر خواهد بود و اعتبار بسیار خوبی به ورزش استان داده می شود.

به گزارش هورنیوز قهرمانان هر استان بی شک یکی از اصلی ترین سرمایه های آن هستند که اگر زمینه را برای شکوفایی آنها فراهم نکنند یا از این حوزه دلسرد و به انزوا کشیده می شوند و یا آنکه این ثمره ها به سایر استان ها می روند از همین رو انتظار می رود مسئولان با تأمین حداقل نیازهای ورزشکاران راه را برای پویاتر شدن جامعه فراهم کنند.

https://hoorkhabar.ir/655237کپی شد!
119