عدم همکاری شهرداری اهواز در تبلیغات بهداشتی هفته سلامت

مجتبی اورکی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: اهمیت اطلاع رسانی و انتقال مباحث و پیام‌های مرتبط با سلامتی به شهروندان از طرق مختلف بر کمتر کسی پوشیده است. یکی از مهم‌ترین اشکال اطلاع‌رسانی، تبلیغات محیطی در سطح شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با کمک و همکاری تمام ارگان‌ها و سازمان‌های خدمتگزار مردم است، زیرا همواره گفته می‌شود تنها ٢۵ درصد مباحث سلامت مردم در حاکمیت وزارت بهداشت و بیش از ٧۵ درصد این مباحث در اختیار سایر سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است و به طور قطع با عدم همکاری این سازمان‌ها و ضعیف بودن همکاری‌های بین بخشی، حق مطلب آن گونه که بایسته و شایسته است عملیاتی نمی‌شود.

وی افزود: هر ساله هفته سلامت که از ٧-١ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای یادآوری این رسالت‌ها به سایر سازمان‌های اجرایی است که متعهدانه و دلسوزانه در طول سال پای کار بیایند و سهم و نقش خود را در این میان ایفا کنند.

اورکی ادامه داد: یکی از ارگان‌هایی که به طور اثربخش می‌تواند در بحث فرهنگ‌سازی سلامت بین شهروندان نقش‌آفرینی کند، شهرداری‌ها هستند که با در اختیار داشتن پتانسیل‌های فراوان و امکانات مطلوب در سطح شهر، می‌توانند در انتقال مفاهیم و پیام‌های سلامتی به مردم به خوبی نقش‌آفرینی کنند. اما در این میان، متاسفانه شهرداری کلانشهر اهواز در این خصوص نتوانسته است آن گونه که باید و شاید همکاری مطلوبی را با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز داشته باشد و شاید اوج این عدم همکاری در هفته سلامت سال جاری در حال بروز است.

وی گفت: علی‌رغم تصویب موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان به ریاست استاندار (بند سوم صورتجلسه ششمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال ١٣٩۵) جهت اختصاص بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی متعلق به شهرداری به مرکز بهداشت استان به منظور در معرض دید قرار دادن پیام‌های سلامتی، متاسفانه به وضوح شاهد عدم تمکین شهرداری اهواز به این مصوبه هستیم و درخواست‌های کتبی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در راهروهای شهرداری و روابط عمومی این شهرداری همچنان سرگردان و بلاتکلیف است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: امیدواریم با تغییر رویه این ارگان مهم و حیاتی، شاهد بروز تحولاتی مثبت و سازنده در مدیریت شهری کلانشهر اهواز در راستای همکاری سازنده جهت کمک به ارتقا سواد سلامت شهروندان و فرهنگ‌سازی سلامت باشیم.

https://hoorkhabar.ir/654847کپی شد!
104