وضعیت خوزستان در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست/مردم از شعار خسته شده اند

به گزارش هورنیوز سه تن از نمایندگان استان خوزستان روز گذشته درخصوص وابستگی اقتصاد کشور به خام فروشی نفت، لزوم ارائه راهکار عملی توسط نامزدهای انتخاباتی و عدم اجرای اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت سخن گفتند که در ادامه گزیده ای از آنها ارائه می شود.

وضعیت خوزستان در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست

علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان با اشاره به اینکه  وابستگی حیات اقتصاد کشور  به نفت یک واقعیت تلخ است، اظهار داشت: صنعت نفت باید در راستای اقتصاد مقاومتی برای خروج از خام فروشی و توجه به زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی برنامه ریزی و جدیت به خرج دهد.

وی با بیان اینکه شرکت نفت باید  به مردمان  و ساکنین مناطق نفت خیز و گازخیز کشور توجه کند، ادامه داد: امروزه وضعیت استانهایی همچون خوزستان، بوشهر وسایر استان‌های نفتی با وجود ظرفیت‌های گسترده در حوزه نفت و گاز وپتروشیمی، به لحاظ امکانات خدماتی، بهداشتی، درمانی و عمرانی وضعیت خوبی نیست و این در شأن مسئولان این نظام مقدس نیست.

مردم از شعار خسته شده اند

عبدالله سامری دیگر نماینده مردم خوزستان با اشاره به نام‌گذاری هوشمندانه امسال به عنوان سال «اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال» توسط مقام معظم رهبری گفت: معظم له با شناختی که از وضعیت بغرنج اقتصاد کشور و مطالبه جدی مردم برای رفع بیکاری و لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور امسال را به این شعار مهم نام‌گذاری کردند.

وی افزود: مردم از شعار خسته شدند و از نامزدهای انتخاباتی انتظار ارائه راه‌کار عینی برای رفع مشکلات موجود در کشور هستند که قابلیت تحقق داشته باشند.

مدیران میانی وزارت نفت مانع تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان با انتقاد از مدیران میانی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه گفت: متاسفانه مدیران میانی و روسای شرکت‌های نفتی و وابسته به نفت، مانع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند و همکاری لازم را ندارند.


رئیس کمیته حقوقی و امور قراردادهای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مدیران حتی نمایندگان مجلس را به رسمیت نمی‌شناسند و به حرف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اعتنایی نمی‌کنند.

 

https://hoorkhabar.ir/654841کپی شد!
142