حضور افرادی از جامعه ورزش در انتخابات ریاست جمهوری

هورنیوز – این روزها درهای وزارت کشور بر روی داوطلبان باز است تا هرکسی که می خواهد(فارغ از جنسیت یا سن) خود را کاندید انتخابات ریاست جمهوری بکند. این وزارتخانه اما روز پنجشنبه پذیرای یک شخصیت ورزشی برای ثبت نام در انتخابات بود.

سید مصطفی هاشمی طبا که طی سال های ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰ ریاست سازمان تربیت بدنی را برعهده داشت، برای انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری ثبت نام کرد. هاشمی طبا مدتی هم رییس کمیته ملی المپیک و مشاور محمود گودرزی(وزیر سابق ورزش) بود. نکته جالب در مورد هاشمی طبا این است که او قبلا سابقه کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را داشته است. در سال ۸۰ او یکی از ۱۰ کاندیدای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان بود که در نهایت توانست فقط ۲۸ هزار رای بدست آورد.

حسن غفوری فرد یکی دیگر از افراد جامعه ورزشی کشور است که تجربه حضور در انتخابات را دارد. او که در دولت اول سازندگی ریاست سازمان تربیت بدنی را بر عهده داشت، در سال ۸۰ وارد کارزار انتخابات شد و فقط با کسب ۱۲۹ هزار رای،رقابت را به رییس دولت اصلاحات واگذار کرد.

اما حضور ورزشی ها در سال ۸۴ رنگ و بویی جدی تر به خود گرفت. در این دوره جامعه ورزش دارای دو کاندیدا در انتخابات بود. یکی از این دو نفر رد صلاحیت شد و دیگری پا به عرصه رقابت های انتخاباتی گذاشت. محسن مهرعلیزاده که در حال حاضر ریاست فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای را برعهده دارد، در دولت دوم اصلاحات، رییس سازمان تربیت بدنی بود و در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با کسب حدود ۱ میلیون رای نتوانست به موفقیت برسد.

دومین ورزشی حاضر در میدان انتخابات ۸۴، کسی نبود جز ناصر حجازی. دروازه بان افسانه ای استقلال و تیم ملی برای شرکت در انتخابات نام نویسی کرد ولی صلاحیتش توسط شورای نگهبان رد شد.

حجازی هنگام ثبت نام گفت که اگر تایید شود ۳۰ میلیون رای می آورد.اتفاقی که البته هرگز برای ناصرخان رخ نداد. حجازی در همان مقطع طی مصاحبه ای با روزنامه خبرورزشی در خصوص علت ثبت نامش برای انتخابات گفت:« چه ایرادی دارد ورزشی‌ها هم کار سیاسی انجام بدهند؟ الان که در ورزش ما سیاستمداران فعالیت دارند حالا چه ایرادی دارد مثلاً حجازی کار سیاسی کند؟ من شرایط اولیه را که برای ثبت نام دارم. اگر صلاحیت‌مان را تأیید کردند که شرکت می‌کنیم و فکر نمی‌کنم ایرادی داشته باشد.»

https://hoorkhabar.ir/654010کپی شد!
106