وجود ۱۲ درصد از کل بافت فرسوده کشور در خوزستان

هورنیوز – فرشید پورحاجت در نشست هم‌اندیشی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان که امروز، ۲۴ فروردین‌ماه با حضور وزیر کشور در شهرستان شادگان برگزار شد، با اشاره به این نکته که انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان شود، اظهار کرد: بافت فرسوده و حاشینه نشینی بسته حمایتی می‌خواهد و باید کمک کرد تا مردم از این وضعیت خارج شوند.

وی با بیان این‌که بحث حاشیه نشینی و بافت فرسوده در کشور بیداد می‌کند، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۹ میلیون بدمسکن در کشور داریم و این وضعیت در استان خوزستان شرایط بدتری دارد.

پور حاجت با اشاره به این‌که بافت فرسوده در خوزستان تهدید امنیتی در پی دارد، تصریح کرد: سال گذشته تنها یک هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات برای بافت فرسوده خوزستان درنظر گرفته شد و باید بیش از این به مردم کمک کرد.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که ‌بخش عمده‌ای از سکونتگاه‌های ناامن کشور در خوزستان است، می‌طلبد یک نسخه تسهیل‌گر و حمایتی برای خوزستان درنظر گرفته شود.

پور حاجت ادامه داد: بخش مسکن و ساختمان طی سه سال گذشته در رکود به سر می‌برد اما صنعت ساختمان مصداق بارز حمایت از تولید است و باید از این صنعت حمایت شود.

وی با اشاره به این نکته که صنعت ساختمان ۱۸ درصد اشتغالزایی کشور را شامل می‌شود، تصریح کرد: صنعت ساختمان قوانین دست و پاگیری دارد و در حوزه تسهیلات ۳۲ درصد سود و ۹ درصد ارزش افزوده را برای کارفرمایان ما در نظر گرفته‌اند و این مساله در حالی است که صنعت ساختمان و مسکن در رکود قرار دارد.

پورحاجت اظهارکرد: اصلاح سیستم بانکی مطالبه مردم است و رسیدن به اقتصاد مقاومتی در گرو حل مشکلات سیستم بانکی است.

وی اظهار کرد: پرداخت مالیات حق است اما باید عدالت مالیاتی رعایت شود. عدالت مالیاتی در حوزه مسکن رعایت نشده و خواستار بازبینی و اصلاح قوانین وضع شده و اشتباه هستیم.

پورحاجت بیان کرد: بحث قانون پیش فروش ساختمان باید حل شود زیرا تنها ابزار مالی برای تولیدکنندگان ساختمان این مساله است که در حقیقت این قانون در حال حاضر به بن بست رسیده است.

https://hoorkhabar.ir/653822کپی شد!
84