تک روی ها در اردوگاه اصولگرایان مقابل اتحاد اصلاح طلبان!!

به گزارش هورنیوز ؛ زمان زیادی تا ۲۹ اردیبهشت ماه که روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است، نمانده و در این بین، کشمکش های سیاسی احزاب به ویژه برای کسب ریاست دولت دوازدهم، داغ تر شده است.

امسال دو جریان سنتی و شاخص، یعنی اصولگرایان و اصلاحطلبان سعی کرده اند با استراتژی جدیدی وارد کارزار انتخابات شوند.

اصولگرایان که به دنبال بازپس گرفتن دولت هستند با راه اندازی جمعیتی بزرگ در سراسر کشور به نام “جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی” (جمنا) تلاش کرده اند شاخص ترین افراد هم طیف خود را در لیست انتخاباتی قرار دهند.

در آخرین لیست ارائه شده از سوی جمنا که با رأی گیری از بیش از سه هزار نفر انجام شد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بیشترین آرا را کسب نمود و به عنوان اصلی ترین گزینه این جبهه معرفی شد.

۴ نفر دیگری که بیشترین آراء را از جمنایی ها گرفتند، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، محمدباقر قالیباف و حمیدرضا حاجی بابایی بودند که البته نفر چهارم به دلایلی که در ادامه عنوان شده، تاکنون بارها تغییر کرده است.

نکته ای که در این میان بیشتر از بحث جمنا به چشم میخورد، عدم داشتن روحیه اتحاد و اجماع در برخی از سران اصولگرایان است، برای مثال سعید جلیلی کاندیدای دوره قبل که از ماه ها پیش حضورش در انتخابات را اعلام کرده بود و گمان میرفت به عنوان یکی از گزینه های جدی جمنا باشد، به دلیل هدف این جبهه که اجماع بر یک کاندید بود، از جبهه مردمی نیروهای انقلاب جدا شد.

در دوزهای گذشته نیز خبری از سوی یکی از رسانه های نزدیک به جبهه پایداری مبنی بر عدم پیوستن این جبهه به جمنا منتشر شد که سند دیگری بر عدم اتحاد اصولگرایان بود.

قطعاً این تک روی های سیاسی و نداشتن برنامه درست و مشخص از سوی اصولگرایان، دست آنها را برای رسیدن به دولت دوازدهم کوتاه تر کرده است.

اما در مقابل اصلاح طلبان که ابتدا عملکرد ضعیف دولت روحانی را یکی از نقاط ضعف خود در انتخابات پیش رو میدانسته و البته میدانند، اکنون از فرصت پیش آمده در شکاف های میان اصولگرایان نهایت استفاده را برده و دقیقاً نقطه مقابل آنها را پیش گرفته اند.

اتحاد و اجماع بر حسن روحانی اکنون به تنها گزینه اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات پیش رو تبدیل شده و با این حمایت ضعف های دولت یازدهم را نیز تاحدودی پوشانده اند.

درست در روزی که جبهه پایداری اعلام جدایی از جمنا را داده است، حزب اعتدال و توسعه خبر از پیوستن به شورای عالی اصلاح طلبان داد و عنوان کرد که لیست جداگانه ای در انتخابات ۹۶ نخواهد داد.

 

در پایان باید این نکته را یادآور شد که تحلیل فوق تنها برداشت هایی بی طرفانه از تحرکات سیاسی دو حزب اصولگرا و اصلاحطلب است و باید تا زمان ثبت نام از کاندیداها صبر کرد.

در روزهای آتی تحلیل های دیگری از نقش دیگر جریانات و افراد در انتخابات پیش رو، از هورنیوز منتشر خواهد شد

https://hoorkhabar.ir/653488کپی شد!
213
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.