بانک های خوزستان باید شجاعت و ریسک پذیری داشته باشند

به گزارش هورنیوز ؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در جریان روز دوم سفر خود به استان خوزستان به دیدار آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان رفت.

جهانگیری در این دیدار با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت گفت: دولت در مصوبه چند روز گذشته خود پذیرفته تا منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح های آب و فاضلاب و برق استان را از طریق بودجه های داخلی یا فاینانس خارجی تامین کند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی آب راجع به صیانت از کارون گفت: در برنامه ششم ساماندهی رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفته است تا با جلوگیری از ریختن فاضلاب های صنعتی و خانگی از سلامت مهمترین رودخانه کشور حفاظت شود.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به موضوع ریزگردها و منشأ داخلی و خارجی آن گفت: دولت کار جهادی را به منظور مقابله با منشأ داخلی ریزگردها آغاز کرده است و برای مقابله با منشأ خارجی نیز قراردادهای بین المللی امضاء کرده اما باید متوجه بود که حل مسائل خارجی زمان بر می باشد.

جهانگیری با بیان اینکه برای اجرای طرح زیر کشت بردن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان تلاش های خوبی انجام شده است گفت: تا کنون ۲۵۰ هزار هکتار از این طرح پیش رفته است و امیدواریم با تامین منابع لازم و تامین آب به هدف گذاری ۵۵۰ هزار هکتار دست پیدا کنیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: منابع دولتی استان خوزستان با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست و امیدواریم با برنامه ریزی صحیح این سرمایه گذاری ها تاثیر مثبتی در زندگی مردم داشته و رضایت آنها را به دنبال داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد بانک های استان گفت: مدیریت بانکها باید با شجاعت و ریسک پذیری در برنامه های توسعه ای مشارکت داشته باشد و نباید کاری کرد که مدیران متعهد و کارآمد از تصمیم گیری های صحیح باز بمانند.

 

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نیز در این دیدار با اشاره به مسائل استان نظیر ریزگردها، طرح زیر کشت بردن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی و مسئله تامین آب خواستار اهتمام بیشتر دولت به مسائل مردم مقاوم استان خوزستان که در طول سالهای دفاع مقدس دچار رنج های مکرر شدند شد.

 

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در گزارشی از کاشت گیاهان مثمر ثمر و تخصیص آب و منابع برای زیر کشت بردن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی منطقه در خصوص کاشت نهال برای مقابله با ریزگردها توضیحاتی ارائه کرد.

https://hoorkhabar.ir/653160کپی شد!
126
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.