معرفی ۶۸ مرکز تهیه مواد غذایی به مراجع قضایی

هورنیوز – رضا پورآئین افزود:در طرح سلامت نوروزی که از یکم اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت ۴۴ گروه بازرسی شرکت داشتند که در این طرح از تعداد هفت هزار و ۵۱۲ مکان و مرکز تهیه و فروش مواد غذایی در شهرستان دزفول ۹ هزار و ۳۲۳ مورد بازرسی صورت گرفت.

وی گفت:از این تعداد ۴۳ مورد جزو مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی شامل رستوران ها و واحدهای عرضه ساندویچ بودند و ۲۵ مورد دیگر شامل آرایشگاه ها و فروشگاه های دخانیات بودند.

پورآئین اضافه کرد:در این مدت همچنین ۱۶۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و ۶۸ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی صورت گرفت ضمن اینکه ۴۹۷ مورد نمونه برداری میکروبی آب نیز انجام شد .

رئیس مرکز بهداشت دزفول به پنج هزار و ۴۹۳ مور کلرسنجی آب در این مدت اشاره کرد و گفت:در این طرح چهار هزار و ۳۹۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز کشف و معدوم شد که شامل انواع ترشی جات،همبرگر،ماکارونی،۱۰۰ کیلوگرم شیرینی و خمیر شیرینی،دوغ محلی و آبمیوه و دیگر مواد غذایی بودند.

وی گفت:۵۱ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۹۰ و ۶ مورد شکایت حضوری مردمی نیز در این مدت ارائه شد و ۱۳ مورد با دست فروشان دوره گرد برخورد شد .

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت:در این مدت ۱۳ مورد بازرسی مشترک با حضور بازرسان اداره صنعت ،معدن و تجارت و اداره دامپزشکی صورت گرفت و در کل ۱۲ هزار و ۵۴۵ نفر ساعت بازرسی از سوی بازرسان بهداشت محیط دزفول صورت گرفت.

https://hoorkhabar.ir/652963کپی شد!
43