انجام ۵۱۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی غرب اهواز

هورنیوز – مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از انجام بیش از  ۵۱۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی غرب اهواز در طول ۳۸ روز از طرح بسیج سلامت نوروزی خبر داد.

وی ضمن تقدیر  از تلاش کارشناسان بهداشتی در  طرح بسیج سلامت نوروزی برای  تشدید بازرسی ها از اول اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه، خاطر نشان کرد: هدف اصلی در این بازرسی ها،  ارتقای وضعیت بهداشت فردی – بهداشت مواد غذایی – ابزار و تجهیزات – بهداشت ساختمان در مراکز تهیه و توزیع ، عرضه و فروش مواد غذایی ، اماکن عمومی حساس (اقامتی – تفریحی) و محلهای استقرار کاروانهای راهیان نور  – کنترل محصولات دخانی به ویژه قلیان  و بطور کلی حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی است .

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود :در این راستا در طی ۳۸ روز از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی( اول اسفند ۹۵ لغایت ۸ فروردین۹۶ )  بیش از ۴۵۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی   و بیش از ۶۰۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام گردیده است.

وی همچنین از کشف و معدوم کردن  بیش از ۱۳ تن  مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی  و توقیف  بیش از ۱۰ تن  مواد غذایی فاقد مشخصات خبر داد.

شریفی در ادامه افزود : در محدوده ی زمانی یاد شده، ۲۲۵ مورد نمونه برداری از مواد غذایی ، ۳۰۳ مورد نمونه میکروبی آب  و بیش از ۳۷۹۳ مورد کلرسنجی انجام شده است . وی  تاکید کرد:   در طی این مدت، بیش از ۲۶۰۰ مورد کارت تندرستی برای متصدیان نیز  صادر شده .

شریفی در ادامه تصریح کرد:  طی این مدت، گشت های مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی و شبکه دامپزشکی شهرستان،  جهت بازرسی از اماکن بین راهی  اجرا  شده است.

وی   همچنین  اظهار داشت: در طی ایام  تعطیل، گشت های مشترک مرکز بهداشت غرب اهواز  با اداره امنیت اخلاقی استان ، بسیج  و اماکن نیروی انتظامی  در راستای برخورد با عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی و فضاهای باز (پارک ها )   انجام شده و  با هدف تامین سلامت شهروندان و ایجاد فضایی سالم برای تفریح خانوادگی شهروندان و میهمانان، ۳۰۰ جام قلیان نیز جمع آوری و جهت معدوم سازی به انبار انتقال داده شده است .

 

زهرا کرمیان -کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز، نیز   گفت:  طول ۳۸ روز از اجرای بسیج سلامت نوروزی، ۴۵مورد اخطاریه جهت متخلفان در امور مرتبط با سلامت شهروندان ، صادر و ۲۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف، پلمپ شده است.

وی افزود: در طول طرح ، بیش از ۲۵ پلاکارد با مضامین بهداشتی در سطح شهر نصب  و بیش از ۲۰۰۰ نسخه پمفلت و تراکت بهداشتی توزیع گردیده است.

کرمیان،  همچنین از همکاری  روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز با مرکز بهداشت غرب اهواز در نصب ۳۰  بنر درمورد اطلاع رسانی  سامانه ۱۹۰، تقدیر کرد و افزود: در تعطیلات نوروزی، به ۳۴ مورد شکایت از طریق سامانه ۱۹۰ رسیدگی شده است.

وی در پایان  از شهروندان  خواست : هرگونه تخلف در امور مرتبط با سلامت شهروندان را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰  در میان گذارند و یا به  شماره تلفن ۳۳۹۱۴۲۳۰  داخلی ۱۱۱-۱۱۲-۱۱۳   غرب اهواز اطلاع دهند.

https://hoorkhabar.ir/652317کپی شد!
164