این جلسه مچ گیری است نه پیشگیری!/ سوالات مطرح شده متعارف نبودند

به گزارش هورنیوز ؛ صبح امروز یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با دستور کار طرح سوال از شهردار برگزار شد.

سوالات مطرح شده در این جلسه مواردی از تخلفات اجرای مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰، در تجمیع پلاک ها، وصول جریمه ها و صدور پروانه های پایان کار بوده است.

 

نام بردن از افراد بازی با آبروی آنهاست

سید خلف موسوی شهردار اهواز در ابتدای این جلسه با اشاره به ۵۹ سوال مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورا، اظهار داشت: این جلسه فرصت خوبی است که کلیه ابهاماتی که اخیراًدر فضای مجازی مطرح شده اند، را پاسخ دهیم.

وی افزود: ۹۵۴ صفحه پاسخ به سوالات مطرح شده، آماده کردیم که تقدیم سوال کننده قرار گرفته است.

موسوی تصریح کرد: در مدت اخیربیش از ۳۱۴ مقاله، ۴۰۰ خبر و دهها نظر که حاوی مطالب کذب، افطرا و تهمت بود، در فضای مجازی منشر شده اند.

شهردار اهواز عنوان کرد: باتوجه به اینکه در شهر اهواز چند سرمایه گذار بیشتر نیست، نام بردن ار آنان در فضای مجازی ظلم و بازی با آبروی آنان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دوره چهام شورا و شهرداری رورنق ساخت و ساز مجتمع های بزرگ در اهواز است که افتخاری برای شهر می باشد.

 

  • در ادامه این جلسه ۸ سوال از ۵۹ سوال، در جلسه شورا مطرح شد که شهردار و معاونان وی به آنها پاسخ دادند.

 

این جلسه مچ گیری است نه پیشگیری!

علی ناصری در بخشی از این جلسه اظهار داشت: برگزاری این جلسه در آخرسال و زمانی که شهر آماده میزبانی از میهمانان نوروزی می شود، باعث ضربه زدن به مردم می شود.

وی افزود: من اوایل کار شورا نامه در خصوص برخی تخلفات به وزیر اطلاعات نوشتم اما کسی از آن استقبال نکرد و بنده را روانی و مشوش اذهان عمومی خطاب قرار دادند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: چگونه است که سوالات من تشویش اذهان عمومی است اما سوالات آقای شیرمردی قهرمان بازی است.

ناصری تصریح کرد: باید به دنبال اصلاح امور و پیشگیری از تخلفات باشیم و برگزای اینگونه جلسات بیشتر شبیه به مچ گیری است تا پیشگیری.

عضو شورای شهر اهواز گفت: باید همان ابتدا که تخلفات را میبینیم اعلام کنیم زیرا این جلسات هیچ سودی برای مردم نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اعضای شورا اگر می خواهند نماینده مصلحی باشند نباید در عزل و نصب ها و طرفداری از پیمانکاران دخالت کنند.

ناصری در پایان خطاب به هوشنگ شیرمردی گفت: اینگونه نیست که ما ساکت هستیم و شما شمشیر اصلاح امور را به دست گرفته باشید.

 

دخالت مستقیمی در عزل و نصب ها نداشتیم

هوشنگ شیرمردی در پاسخ به اظهارات علی ناصری عنوان کرد: برگزاری این جلسه قانونی بوده است و بنده طبق وظایفم این کار را انجام داده ام درحالی که هنوز به برخی وظایف عمل نکرده ام و شرمنده مردم هستم.

وی افزود: تاکنون پیشنهاداتی در خصوص عزل و نصب ها به شهردار داده ایم اما به صورت مستقیم دخالتی نداشته ایم.

سوالات مطرح شده متعارف نبودند

در بخش دیگری از این جلسه، حسین حیدری اظهار داشت: اگر به دنبال نتیجه خوبی از این جلسه هستیم نباید ۵۹ سوال در یک جلسه مطرح می شد.

وی با بیان اینکه سوالات در حد متعارف نبوده است، افزود: همانگونه که هر طرح سوالی استیضاح نیست، هیچ تضمینی مبنی بر عدم استیضاح وجود ندارد.

عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: برخی از پاسخ های شهرداری برای من قانع کننده بود و شهردار نیز پاسخ مکتوب به سوالات را ارسال کرده است.

حیدری در ادامه با اشاره به دستگیری های اخیر مدیران شهرداری، اظهار کرد: ضمن اینکه به اقدامات دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی احترام می گذارم اما این دستگیری ها نباید باعث رکود کار عمرانی و کاهش انگیزه خدمت شود.

وی افزود: بیشترین تقصیر در این زمینه متوجه شهردار به عنوان عالی ترین ناظر در سیستم شهرداری است.

 

به گزارش هورنیوز ؛ در پایان نیز این جلسه بدون حصول نتیجه ای به پایان رسید.

 

گزارش تصویری جلسه

https://hoorkhabar.ir/651451کپی شد!
298
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.