گرد و خاک در راه است/ مدارس تعطیل نیستند

به گزارش هورنیوز ؛ ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان، نسبت به وقوع گرد و خاک در آسمان استان برای روز سه شنبه هشدار داد.

در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص وزش بادهـای شـدید بر روی صحاری جنـوب غرب کشور عراق و برخاستن تـوده وسیع گرد و خـاک و حرکت آن به سمت استان خوزستان، کـاهش دید افـقی از بعد از ظهر دوشنبه ابتدا در مناطق جنـوب غـربی و غـربی و سپس در سایر نقاط استان و وقوع بیشتریـن غلظت گرد و خاک در مناطق جنـوب غـربی استان مانند آبادان و خرمشهر پیش بینی می شود.

دستور فرمایید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ کلیه تمهیدات و اقدامات لازم در این خصوص، ابلاغ به دستگاههای مرتبط و مورد نیاز و مراکز امدادی و بهداشتی و درمانی و خدماتی و عملیاتی و بیمارستانها جهت انجام اقدامات به موقع، برقراری کشیک شبانه روزی در ادارات و دستگاههای موردنیاز، بازدید و بررسی پست ها و خطوط انتقال برق و تاسیسات و شبکه آبرسانی اقدام شود.

همچنین در زمینه اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، سالمندان، کودکان، مسافران، کشاورزان، دامداران، عشایر، افراد ساکن در مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد و طوفان گرد و غبار جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری و قرارگرفتن در فضای باز در مواقع وقوع گرد و غبار و استفاده از ماسک مناسب در زمانهای موردن یاز و سایر تدابیر مورد نیاز جهت پیشگیری یا کاهش آثارحوادث احتمالی اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره کل ارسال کنند.

 

مدارس تعطیل نیستند، به جز آبادان و خرمشهر

پس از صدور اطلاعیه فوق، گمانه زنی ها درخصوص تعطیلی مدارس استان در روز سه شنبه مطرح شد که ستاد مدیریت بحران، آن را تکذیب کرد.

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: برای فعالیت مدارس مشکلی وجود ندارد و مدارس سراسر استان فردا دایر هستند.

وی افزود: با توجه به وضعیت هوا در آبادان و خرمشهر اختیار تعطیلی مدارس به فرمانداران واگذار شده است.

 

ساعاتی بعد، فرماندارن آبادان و خرمشهر با صدور اطلاعیه ای مدارس و دانشگاه های این شهرها را در روز سه شنبه تعطیل اعلام کردند.

به گزارش هورنیوز؛ ظهر امروز پس از بارش های روز یکشنبه، آسمان استان دوباره رنگ خاک گرفت و میزان ذرات معلق در هوا ۱۸ برابر حد مجاز اعلام شده بود.

https://hoorkhabar.ir/650788کپی شد!
120
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.