از افتتاح طرح های عمرانی تا فریادهای متحد نمایندگان خوزستان مقابل رئیس جمهور

به گزارش هورنیوز استان خوزستان در یک سال گذشته اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری را پشت سر گذاشت از همین رو سایت خبری تحلیلی هورنیوز بر آن شده تا گزیده برخی از رویدادهای شاخص سال تحت عنوان ” خوزستان در سالی که گذشت” را بازگو کند.

افتتاح زیرگذر شریعتی

زیرگذر شریعتی از طرح های مهم کلانشهراهواز است که ساخت آن از سال ۹۲ توسط شهردار سابق کلنگ زنی شد، اما برخلاف مواعد تعیین شده، ساخت این پروژه بیش از ۴۰ ماه به طول انجامید.

روند طولانی مدت ساخت این پروژه و قرار گرفتن در گلوگاه ترافیکی سبب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان شده بود از همین رو افتتاح آن در آذرماه امسال تأثیر مثبتی در رفت و آمد شهری داشت به گونه ای که می توان از آن به عنوان یکی از اتفاقات خوب شهری یاد کرد.

ساخت طولانی ترین پل روگذر اهواز

روگذر جوالائمه یکی دیگر از پروژه های مهم است که ساخت آن در شهریور ۹۳ با این قول که ۱۵ و یا حتی ۱۲ ماهه به بهره برداری برسد آغاز شد اما به دلیل برروز برخی مشکلات افتتاح آن تا تیرماه ۹۵ به طول انجامید.

شهردار اهواز در زمان افتتاح این پروژه با اشاره به تأثیر پل روگذر جوادلائمه در کاهش ترافیک منطقه و عبور بیش از ۷ هزار وسیله نقلیه در یک ساعت از محدوده میدان جوادالائمه، ادامه داد: با راه‌اندازی پل اصلی روگذر جوادالائمه بیش از ۴۰ درصد از کل جریان ترافیک ورودی به محدوده میدان به‌صورت غیر هم‌سطح عبور کرده و متوسط سرعت تردد در محدوده این میدان از حدود ۱۵ کیلومتر بر ساعت به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با بهره‌ برداری کامل از پل روگذر جوادالائمه ، سالانه ۳۰۰ هزار ساعت در زمان سفر شهروندان و بیش از ۷ هزار لیتر در طول روز یعنی بیش از ۵ میلیون لیتر در سال در مصرف سوخت شهروندان اهوازی صرفه‌جویی می‌شود.

صدای وحدت آمیز نمایندگان خوزستان در اعتراض به مشکلات خوزستان

در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۴ آذرماه مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور پیش از ارائه لایحه بودجه در حال سخنرانی پیرامون شاخص های این لایحه بود که تعدادی از نمایندگان خوزستان مقابل جایگاه سخنرانی در صحن علنی مجلس تجمع کرده و برای دقایقی سخنرانی رئیس جمهور را قطع کردند.

نمایندگان استان خوزستان به انتقال آب استان خوزستان اعتراض داشتند. اگرچه برخی این نوع اعتراض را مورد انتقاد قرار دادند اما اعتراض گسترده نمایندگان از تمام طیف های سیاسی نشان از وحدت آنان برای حل مشکلات خوزستان اشت؛ امری که دست کم در یک دهه اخیر کمتر دیده شده بود.

آغاز به کار بیمارستان بقایی ۲

اسفندماه امسال بیمارستان فوق تخصصی شهید بقایی ۲  اهواز با حضور وزیر بهداشت با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد ریال و با ۳۸۲ تخت شامل ۲۸ تخت مراقبت ویژه و ۳۵۴ تخت بستری و با زیربنای ۱۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۲ بلوک ۲ طبقه احداث شده و بلوک شماره۱ دارای ۵ هزار مترمربع مساحت و ۵۰ اتاق بستری و بلوک شماره ۲ دارای  مساحت ۶۷۰۰ متر مربع افتتاح شد.

بخش های آنکولوژی بزرگسالان و اطفال، هماتولوژی، تالاسمی، اورژانس، آزمایشگاه، مراقبت های ویژه و کلینیک های تخصصی از دیگر بخش های این بیمارستان است.

https://hoorkhabar.ir/650528کپی شد!
233
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.