تجمع صنفی تاکسی داران آبادانی

هورنیوز – رانندگان معترض به انتقال پایانه درون استانی به محل جدید، انتقال آن را غیرکارشناسی می‌دانند و می گویند این جابجایی باعث ایجاد مشکل برای تامین معیشت آنها و کاهش درآمد خانوارهای آنها شده است.

از سوی دیگر مستقر نشدن کارگزاری‌های شرکتهای مسافربری درون استانی در محل جدید پایانه باعث سرگردانی ده‌ها مسافر آبادانی به شهرستان‌های استان خوزستان شده است.

یکی از رانندگان معترض به ایرنا گفت:شهرداری با تاکید بر پلمپ پایانه درون استانی ایستگاه هشت عملا ما را بیکار کرد.

حسن جوکار افزود:شهردار غیر آبادانی، فرهنگ و منش آبادانی مردم را درک نمی‌کند و فقط می‌خواهد ما را بیکار کند.

یک راننده اتوبوس خط آبادان به امیدیه نیز گفت:دو روز است هم رانندگان و هم مسافران سرگردان هستند.

کاظم فرهانیان افزود:شهرداری به جای ایجاد زیرساخت رفاهی در پایانه مسافری ایستگاه ۸ از ما می‌خواهد تا به پایانه برون‌استانی که در پنج کیلومتری شهر قرار دارد برویم.

یکی دیگر از رانندگان می‌گوید:هنوز هیچ شرکت مسافربری در پایانه جدید مستقر نشده چطور از ما می‌خواهند تا به این مکان منتقل شویم.

حسن جوکار افزود:شهرداری باید اول شرکت‌های مسافربری منتقل می‌کرد بعد از تاکسی‌ها می‌خواست تا به محل جدید بروند.

وی اظهار داشت:از سوی دیگر برای جابجایی مسافر به پایانه برون استانی اتوبوس‌های خط واحد برای انتقال مسافران خدماتی ارائه نمی‌دهند.

م.آلبوغبیش یک مسافر خط آبادان- اهواز نیز گفت:نمی دانم با چه وسیله ای به اهواز بروم، با این وضع جز مسافرکش های شخصی وسیله ای برای جابجایی مردم وجود ندارد و بسیاری از مردم سرگردان شدند.

مدیر پایانه‌های جنوب غرب خوزستان با تشکر از ایرنا در انعکاس درست تجمع صنفی رانندگان در روز یکشنبه روبه روی شهرداری آبادان اظهار داشت:ایرنا تنها رسانه‌ای بود که بی‌طرفی خود را در انعکاس این تجمع صنفی به درستی نشان داد.

ایرج امانی گفت:متاسفانه شهرداری در موقع نامناسبی اقدام به پلمب پایانه مسافربری درون استانی کرد و این امر باعث ایجاد اختلال در خدمات رسانی ومسافرتهای درون استانی مردم شده است.

وی افزود:با توجه به نزدیکی به ایام عید و شلوغی پایانه مسافربری برون‌استانی از شهرداری درخواست شد تا جابجایی پایانه ایستگاه هشت به پایانه برون‌استانی را به بعد از تعطیلات و حتی انتخابات موکول کند.

وی اظهار داشت:متاسفانه شهرداری همچنان بر پلمب پایانه مسافربری درون استانی ایستگاه۸ اصرار دارد.

تجمع‌کنندگان ساعت ۱۳ بعد از حضور مسئول حراست فرمانداری آبادان در جمع آنها و قول پیگیری و رفع مشکل به تجمع صنفی خود پایان دادند.

شهردار آبادان روز گذشته در واکنش به این اجتماع صنفی رانندگان گفته بود:انتقال پایانه درون استانی به محل جدید کاملا کارشناسی شده و با نظر مسئولان شهری انجام شده و به هیچ عنوان از تصمیم خود برای انتقال پایانه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

محمد حویزاوی پایانه ایستگاه ۸ را در شان مردم شهرستان آبادان ندانست و گفت:محل جدید که در پایانه برون استانی در نظر گرفته شده از طراحی زیبا و امکانات مناسب نورپردازی، دروازه های ورود و خروج و سرویس ایاب و ذهاب و سرویس بهداشتی برخوردار است.

https://hoorkhabar.ir/649636کپی شد!
156