بسیجیان راه آهن باید پیشتازان توسعه و تعمیق اقتصاد کشور باشند

به گزارش هورنیوز سعید محمد زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل را آهن جمهور اسلامی ایران در سومین همایش سالانه فرماندهان بسیج و مسئولان ایثارگر ادارات کل ستاد و مناطق راه آهن جمهور اسلامی که در هتل نیشکر برگزار شد، با اشاره به اینکه خطه خوزستان یادآور شهادت و صلابت است، اظهار داشت: در یافتن راه روشن باید به دنبال توصیه های ائمه اطهار باشیم.

وی افزود: ائمه بارها فرموده اند که از سستی در عملی که مبرهن است باید پرهیز کرد پس اگر ادعا می کنیم که یک بسیجی هستیم باید بدانیم که بسیجی واقعی از مشی حضرت زهرا(س) الگو می گیرد.

محمد زاده با طرح این پرسش که آیا واقعا این الگو در امور بسیجیان جریان دارد یا خیر، گفت: باید بیندیشیم که چطور باید پاسخگوی خون شهداء و خانواده های آنان باشیم.

وی با اشاره به اینکه مفهوم بسیج در دوران دفاع مقدس متبلور شده است، خاطر نشان کرد: در روایات پیامبر (ص) و سایر ائمه همواره امنیت یکی از ارکان ضروری برای زندگی بیان شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن روزگاری شریان اصلی دفاع کشور بود، یادآور شد: اگر به دنبال تغییر در راه آهن هستیم باید این تغییر را از خود آغاز کنیم تا شاهد توسعه راه آهن باشیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیز نمودی از امنیت در کشور است، گفت: نقش بسیج روزگاری دفاع از کشور بود و امروز باید به فکر توسعه اقتصادی و تعمیق آن باشد.

محمد زاده با اشاره به اینکه نباید به هیچ کشوری دل بست، خاطر نشان کرد: هزاران میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد پس چرا نباید از انبوه سرمایه گذاری ها استفاده کنیم؟

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ذیل اعلام سیاست های کلان برنامه ششم توسعه تنها دو آیتم را به حمل و نقل اختصاص داده اند که هر دوی آنها مختص حمل و نقل ریلی است. از همین رو باید به دنبال چابک سازی این بخش بود. بسیجیان راه آهن باید پیشتازان توسعه و تعمیق اقتصاد کشور باشند.

https://hoorkhabar.ir/648757کپی شد!
75