آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در غرب اهواز

هورنیوز – مهرداد شریفی در این خصوص خاطر نشان کرد : این طرح از  اول اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین ماه سال آینده، با حضور فعال  بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و سامانه های آبرسانی به منظور حفظ و ارتقا سطح سلامت جامعه  و کاهش و کنترل بیماریهای واگیر و غیر واگیر مرتبط با آب و مواد غذایی اجرا می گردد.

شریفی ، هدف اصلی طرح را تامین و  ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی ، ارتقای وضعیت بهداشت فردی ، بهداشت مواد غذایی ، ابزار و تجهیزات ، بهداشت ساختمان در مراکز تهیه و توزیع ، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس (اقامتی – تفریحی) ، محلهای استقرار کاروانهای راهیان نور  و کنترل محصولات دخانی به ویژه قلیان  و … عنوان کرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود در طول مدت زمان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، پوشش نظارت و بازرسی بهداشت محیطی مراکز تهیه و توزیع ، عرضه مواد غذایی حساس ، اماکن عمومی ، و سامانه های آبرسانی  و پوشش بازرسی از اماکن بین راهی و محل های اقامتی و محلهای اسکان کاروانهای راهیان نور، ۱۰۰ درصد باشد.
شریفی در ادامه اظهار داشت: موضوع طرح سلامت نوروزی از بندهای پیشنهادی در جلسه شورای سلامت آینده شهرستان اهواز خواهد بود و در این جلسه همکاری تمام ارگانهای متولی در ارتقای سطح سلامت مسافران  و شهروندان  را خواستار خواهیم شد .

—          وی ادامه داد: ۳۱ کارشناس بهداشت محیط در  ۱۲  اکیپ بازرسی ویژه ، جهت نظارت بر اماکن تهیه و توزیع حساس، اماکن عمومی و کنترل آب و شبکه های توزیع آب آشامیدنی، برخورد با دستفروشان  و نظارت بر وضعیت بهداشتی مدارسی که به عنوان محل اسکان مسافرین نوروزی در طول ایام تعطیل و غیر تعطیل ، بازرسی را انجام خواهند داد .

شریفی خاطر نشان کرد : علاوه بر بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی ، کارشناسان واحدهای بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها، همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ در ستاد مرکز بهداشت  مستقر هستند و آماده پاسخگویی به سوالات یا شکایت های مردمی می باشند.

مهندس زهرا کرمیان-سرپرست واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز ، نیز گفت: در غرب اهواز ، بیش از  ۵۰۰۰  مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بیش از ۱۰۰۰ مکان عمومی شامل مسجد، مدرسه، نمازخانه بین راهی و…  قرار دارد که در طول ایام نوروز به صورت ویژه مورد بازدید و انجام نمونه برداری آب و  مواد غذایی قرار خواهند گرفت.

وی سامانه ۱۹۰ و شماره تلفن ۳۵- ۳۳۹۱۴۲۲۳  داخلی ۱۱۰-   و ۱۱۱-۱۱۲  را جهت رسیدگی به سوالات ، گزارش تخلفات مرتبط با حوزه سلامت و شکایتهای  مردمی در مورد مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین راهی  و… اعلام کرد.

https://hoorkhabar.ir/647878کپی شد!
130