گم شدن راهنمائی در رانندگی با نصب دوربین های ثبت جریمه

به گزارش هورنیوز این روزها بر روی هر پل، خیابان و اتوبانی در شهر ردپای دوربین هایی وجود دارد که هر رفت و برگشتی را رصد و جریمه های بعضا سنگینی روی دست رانندگان می گذارند.اگرچه همگان قبول دارند که اعمال قوانین سخت گیرانه موجب کاهش تخلفات و تلفات می شود اما موضوع مهم آگاه سازی و اقناع ساختن رانندگان است.

کسی از جریمه شدن افراد خاطی گله‌ای نکرده است و مردم ترجیح می‌دهند میزان جرایم آنقدر بالا برود که هیچ کس حتی فکر تخلف هم به سرش نزند. اما افکار عمومی قوانین سختگیرانه رانندگی و جرایم سنگین بدون اقناع افراد را موجب به وجود آمدن نوعی بی‌اعتمادی به قوانین و مجریانش، و به تبع آن بروز برخی رفتارهای خشونت آمیز می‌دانند.

سرهنگ قاسم قدرتی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در همین خصوص اظهار داشت: امروز ۴۷ دستگاه دوربین کنترل سرعت در اهواز داریم و به محض مشاهده تخلف سرعت راننده را ثبت و سوابق را به اجرائیات راهنمایی و رانندگی ناجا معرفی تا جریمه و نمره منفی برای راننده به ثبت برسد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با اشاره به اینکه رانندگان با استفاده از اطلاعات تابلوهای رانندگی نسبت به تنظیم سرعت خود اقدام کنند، عنوان کرد: این دوربین ها سرعت بالای ۳۰ کیلومتر فراتر از سرعت مجاز تعیین شده را به ثبت رسانده و ۶۰ هزار تومان جریمه را برای راننده تا ۳۰ کیلومتر بیشتر از سرعت تعیین شده درنظر می گیرد.

قدرتی یادآور شد: اگر رانندگی در فاصله بین دو دوربین سرعت غیرمجاز داشته باشد (اگر زودتر از ساعت میانگین به دوربین بعدی برسد) باز هم برای وی ثبت می شود. بالای ۳۰ کیلومتر از حد مجاز رفتن نیز پنج نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۱۰ نمره هم برای خودروهای عمومی به ثبت می رسد.

وی بیان کرد: اگر رانندگان ۵۰ کیلومتر بالای سرعت مجاز رانندگی کنند علاوه بر ۲۰۰ هزار تومان جریمه، برای خودروهای شخصی ۱۰ نمره منفی و برای خودروهای عمومی ۱۵ نمره منفی به همراه خواهد داشت.

نکته مهمی که تاکنون از دید دولتمردان و مسئولان بازمانده قرار نگرفتن آموزش و فرهنگسازی در کنار جریمه های چند ده هزار تومانی است. جریمه هایی که درآمد بالایی برای  خزانه دولت را به ارمغان خواهد آورد اما به همان میزان از اعتماد مردم نسبت به مسئولان می کاهد.

 

https://hoorkhabar.ir/647569کپی شد!
76